Auteur |
Onderwerp |
|
nhuijgens
Netherlands
9 berichten |
Geplaatst - 25 jun 2012 : 21:08:33
|
Toch maar weer eens de hobby opgepakt,nu besloten om het digitaal te gaan uitvoeren. 20 jaar analoog is voldoende geweest. proefbaantje gemaakt twee cirkels met 4 wissels. ECoS eraan gehangen, wissel decoder en s88 bezetmelderunit. Alles werkt ( ook de wissels, zijn Peco en moest even truc uithalen om ze goed te kunnen aansturen ivm rare ontwerpfout van littfinski print) Flink in de handleiding van Koploper gedoken, maar ik loop toch vast op het laten rijden, ik weet van de blauwe pijl bij 2 richtingen zelf even trein naar volgende blok slepen. maar ik krijg er geen automatisch beweging in. proefbaan versie 1.0 werkte het al redelijk, maar versie 1.2 ( de huidige opstelling ) doe ik iets verkeerd, maar krijg niet inzichtelijk wat ik fout heb gedaan. zou iemand mijn zipje met de database eens kunnen nakijken. met groet Niels
Download Attachment: proefbaan.zip 5,38 KB
niels spoorbiels, alleen "N" en in nederland gereden |
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 25 jun 2012 : 21:21:55
|
Hallo Niels,
Kun je een backup maken met de backup functie in koploper? Ga daarvoor naar menu algemeen -> backup/restore. Kies voor gegevens wegschrijven. Daarna kun je een directory op je pc kiezen waar je de backup wilt opslaan. Als je daarna die backup upload naar dit forum, kunnen we op een makkelijke manier je database inlezen. Zoals je het nu gedaan hebt, is het wat ingewikkeld.
groet, Huub |
|
|
nhuijgens
Netherlands
9 Posts |
Geplaatst - 25 jun 2012 : 23:57:29
|
Zo hierbij de betere backup van mijn db met dank , Niels
quote: Oorspronkelijk geplaatst door hubertus
Hallo Niels,
Kun je een backup maken met de backup functie in koploper? Ga daarvoor naar menu algemeen -> backup/restore. Kies voor gegevens wegschrijven. Daarna kun je een directory op je pc kiezen waar je de backup wilt opslaan. Als je daarna die backup upload naar dit forum, kunnen we op een makkelijke manier je database inlezen. Zoals je het nu gedaan hebt, is het wat ingewikkeld.
groet, Huub
Download Attachment: proefbaan.bck 14,96 KB
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 26 jun 2012 : 06:58:53
|
Niels.
De database die jij nu upload kan nooit hebben gewerkt. In onderhouden blokken is bij de eigenschappen van ieder blok op het eerste tabblad nergens aangegeven waar de trein naar toe mag rijden. Als je dit gaat invullen denk dan ook aan de eventuele keer vinkjes.
Mvg, Paul. |
|
|
nhuijgens
Netherlands
9 Posts |
Geplaatst - 26 jun 2012 : 20:05:15
|
Paul,
met dank, in de eerste versie van de testbaan dat wel aangevinkt, nu geheel over het hoofd gezien. mogelijkheden aangegeven en voila, er is leven in de baan. moet nu verder gaan kijken, loc's geven wel bezet in sommige blokken maar koploper is ze toch kwijt.....
voorlopig ben ik weer een stap verder... ik ga stug door. met vriendelijke goet en tot het volgende euvel
Niels
quote: Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Niels.
De database die jij nu upload kan nooit hebben gewerkt. In onderhouden blokken is bij de eigenschappen van ieder blok op het eerste tabblad nergens aangegeven waar de trein naar toe mag rijden. Als je dit gaat invullen denk dan ook aan de eventuele keer vinkjes.
Mvg, Paul.
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 26 jun 2012 : 20:39:46
|
Hallo Niels,
Welkom op het forum. Let er bij het definiëren van blokken ook op dat de bezetmelders in de juiste volgorde worden weergegeven op de verschillende tabbladen. Als je de blokken 1, 2 en 3 hebt en in blok 2 de bzetmelders 3 en 4, dan kom je vanuit blok 1 3 en 4 tegen en vanuit blok 3 4 en 3. Dat moet je consequent zo invullen voor alle tabbladen. Elk blok waar een trein uit kan komen heeft een apart tabblad, die onderaan het scherm staan aangegeven. Succes met de verdere ontdekkingstocht in dit mooie programma. Mocht het handig zijn dat ik eens langs kom, laat het dan maar weten via een pb via mijn profiel. Dat kun je bereiken onder mijn loginnaam.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
Bewerkt door phdirk op 26 jun 2012 20:41:22 |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|