Auteur |
Onderwerp |
|
Harald en Alex
Netherlands
79 berichten |
Geplaatst - 10 jun 2012 : 18:47:57
|
Hallo
Het schaduwstation is bedraad en zou dus in principe moeten functioneren.Toch zijn er wat zaken die we niet begrijpen.We hebben de blokken opgemeten maar nu hebben we het idee dat we dit niet goed ingevoerd hebben?Wat moet je nu meten tussen de melders in of de inrijmelder meetellen?Nu was het dus zo dat het eind van de sleep op de inrijmelder bleef staan gevolg dat alle inrijmelders aangaan en er dus geen volgende trein naar het schaduwstation wil?
Dan het fenomeen dat de trein bij de stopmelder komt deze wordt geactiveerd en de trein stopt schakelt in achteruit en rijdt van de stopmelder af en staat dan stil klaar om weg te rijden.Werkt dus op de bovenste 7 sporen wel maar op de onderste 5 niet en we begrijpen niet waarom?
Dan de automatische lengtemeting.Is er nog een manier om te controleren dat dit werkt?We hebben de spiraal tussen de melders opgemeten en dit ingevoerd maar nu weten we niet waar we moeten kijken om te zien of dit werkt.
We doen de database er even bij als er dan iemand is die ons kan helpen dan graag
http://uploading.com/files/be152a6c/haraldenalex%2B10-06-2012.bck/
Harald & Alex |
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 10 jun 2012 : 19:54:42
|
Als lengte moet je de langste trein opgeven die op het spoor past, bij het gebruik van lichtsluizen is dat de lengte tussen de lichtsluis aan het begin en die aan het eind.
Je probleem dat het bij de onderste 5 sporen niet werkt, komt omdat die sporen niet in een blokgroep zitten waar je aangeeft dat er een gecombineerde stopmelder is.
Op dit moment hebben jullie overigens nog geen dynamisch schaduwstation. Jullie kijken bij de optimale lengte in blok 142 bijvoorbeeld maar 1 blok vooruit, voor dynamische lengte moet dat 2 zijn.
En voor het tweede deel van het schaduwstation met de 5 sporen, maken jullie het wel heel ingewikkeld. Ik zou gewoon van het stukje tussen de 7 sporen en de 5 sporen een (kort) blok maken, eventueel met stopverbod. Maakt het allemaal wat overzichtelijker.
groet, Huub
|
|
|
Harald en Alex
Netherlands
79 Posts |
Geplaatst - 10 jun 2012 : 20:57:26
|
Hoi Huub
Bedankt voor je snelle reactie
We gaan de bloklengte dan een raillengte inkorten en de instellingen aanpassen.
Als we dit gedaan hebben kan je dan spreken van een dynamisch schaduwstation of moet er nog meer gebeuren?
Als we een tussenliggend blok maken die de sporen verbind zou het er wel overzichtelijker uitzien maar dan moeten er weer fysiek melders bij gemaakt worden.
Weet ook iemand een antwoord over de automatische lengtemeting?
Harald & Alex
|
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 10 jun 2012 : 21:15:40
|
Als er blokken zijn die voldoen aan de voorwaarden voor dynamische lengte, worden die zichtbaar onder Onderhouden -> baan definities -> blokken: dynamische lengte. Daar kun je een vinkje zetten om inderdaad dynamisch de lengte te bepalen en ook de veiligheidsmarge aangeven (de tussenruimte die je wilt hebben tussen twee treinen in een dynamisch opstelspoor.
Of de lengtemeting werkt, moet je kunnen zien in het rijwindow, daar komt de gewijzigde lengte te staan. Wel even rekening houden dat als de nieuwe lengte korter is dan de oude, de aanpassing niet in een keer volledig is.
Huub |
Bewerkt door hubertus op 10 jun 2012 21:30:27 |
|
|
Harald en Alex
Netherlands
79 Posts |
Geplaatst - 18 jun 2012 : 19:58:06
|
Afgelopen weekend nog wat getest en aangepast maar het werkt nog niet perfect.Er komen te lange treinen in te korte blokken te staan terwijl er langere blokken dan niet gebruikt worden.Met het gevolg dat de inrijmelders dan bezet worden.We denken dat de lengtemeting hier een cruxiaal gegeven is maar we hebben geconstateerd dat niet alle treinen gemeten worden in de logging.
Iemand een idee wat er nog aangepast dient te worden om het goed te laten werken?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Harald & Alex
Download Attachment: haraldenalex17-06-2012.bck 149 KB |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 18 jun 2012 : 20:38:59
|
Ik zou het eerst zonder lengtemeting werkend proberen te krijgen, dus lengte van de treinen handmatig invoeren. Dan zie je het snelst eventuele knelpunten in het geheel. Pas als dat naar wens is, zou ik de automatische lengtemeting gaan gebruiken.
Huub |
|
|
Harald en Alex
Netherlands
79 Posts |
Geplaatst - 18 jun 2012 : 20:53:17
|
Hallo Huub
Het zou mooi zijn als er bevestigd kan worden dat de database voor de rest goed is.Dan hoeven we in ieder geval niet in het schaduwstation deel van koploper te zoeken.Als we de uitkomst van de lengtemeting nu eens met de werkelijkheid controleren?Dan kunnen we de werking ervan toch ook verifiëren.
Harald & Alex |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 18 jun 2012 : 20:59:03
|
Snel bekeken zie ik geen gekke dingen. Ik zou alleen in H0 iets meer veiligheidsmarge nemen, 5cm vind ik wel erg kort.
Huub |
|
|
Harald en Alex
Netherlands
79 Posts |
Geplaatst - 18 jun 2012 : 21:32:52
|
Huub
Mooi dank je voor het kijken.We gaan ermee verder en blijven er vragen dan stellen we ze
Harald & Alex |
|
|
|
Onderwerp |
|