Auteur |
Onderwerp |
|
march
Netherlands
23 berichten |
Geplaatst - 21 mei 2012 : 07:58:19
|
hoi allen,
Ik heb een vraag over uit hoeveel secties een doodlopend rangeerspoor moet bestaan.
er zijn personen die zeggen 2 ,inrij en stop met ieder een bezetmelder en er zijn personen die zeggen 1 sectie met 1 bezetmelder met in het blok ingesteld dat remmen moet plaatsvinden bij de inrijsectie .
als je een sectie en dus bezetmelder toepast hoe lang moet deze dan zijn.
geld dit ook voor de sporen in bvb een lokloods na de draaischijf.
vast bedankt
groet,
Marc
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 21 mei 2012 : 08:22:53
|
Het kan allebei, soms is 1 melder voldoende, soms is 2 beter. Ligt er o.a. aan hoe snel je het spoor binnen komt rijden en hoe hoog op jouw baan de minimumsnelheid is. Eigenlijk geen eenduidig antwoord op te geven, dus gewoon uitproberen en kijken wat in jouw situatie het beste is. Net als de lengte van de melder, afhankelijk van jouw situatie en jouw smaak. Maar daar is het halve forum al over volgeschreven.
Huub |
|
|
march
Netherlands
23 Posts |
Geplaatst - 21 mei 2012 : 15:23:46
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door hubertus
Het kan allebei, soms is 1 melder voldoende, soms is 2 beter. Ligt er o.a. aan hoe snel je het spoor binnen komt rijden en hoe hoog op jouw baan de minimumsnelheid is. Eigenlijk geen eenduidig antwoord op te geven, dus gewoon uitproberen en kijken wat in jouw situatie het beste is. Net als de lengte van de melder, afhankelijk van jouw situatie en jouw smaak. Maar daar is het halve forum al over volgeschreven.
Huub
iedergeval dan toch bedankt voor je reactie
|
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 21 mei 2012 : 17:50:16
|
Hallo Marc,
Ik heb mijn kopsporen opgebouwd uit twee blokken. Het eerste blok is een "normaal blok" met twee bezetmelders en een lengte die past in het sporenplan (bij mijn varieert dat nu tussen 40 en 90 cm). Het tweede blok is een kort blok van een circa 25 cm, dat ook meteen de bezetmelder is. Voor dat blok is dat niet zo erg, omdat in het voorliggende "normale" blok de snelheid al wordt afgebouwd tot zo'n lage waarde, dat ook in het kleine blok netjes wordt afgeremd. Het voordeel van deze constructie is dat je een loc kunt afkoppelen en wegzetten naar het kleine blok. Een andere loc kan dan de trein weer uit het kopspoor ophalen. Wellicht heb je hier nog iets aan.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
|
Onderwerp |
|