Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 625 / Bezoekers Vandaag: 9205
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 761
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Koploper schakelt 6021 uit
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

tomprins

Netherlands
538 berichten

Geplaatst - 26 sep 2006 :  22:27:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit mailtje bereikte me privé. Ik heb geen 6021 maar waardoor wordt dit mogelijk veroorzaakt?

Help!!
Enkele dagen geleden is hier een ramp geschied.
De trein doet het niet.

Ik ben al 3 avonden bezig met het opsporen van de fout,
maar ik kom er niet uit.

Via de 6021 rijdt alles prima.

Computer aan, Koploper opstarten, tot nu toe gaat het goed.
Na het aanklikken van het groene spiegelei gaat het fout.
Computer wordt heel traag, Koploper schakelt de 6021 uit, bij het aanklikken van de noodstop komt er de melding: Koploper heeft geen verbinding met het digitale systeem.
Ook als ik de 6021 weer aanzet krijg ik Koploper niet aan de gang.
Na ong. 5 minuten schakelt Koploper de 6021 weer uit, dus lijkt mij dat het kontakt er wel is.

Na diverse malen uitgeschakelt te worden door Koploper blijft de 6021 dan op den duur wel aan, maar verder gebeurt er niets.


Iemand een idee?




Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
tomprinsnl@tiscali.nl

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 26 sep 2006 :  22:30:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
En wat is er aan die ramp vooraf gegeaan, dat is misschien wel het belangrijkste.

Mvg
Wim.


modelspoor at zeelandnet.nl
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 26 sep 2006 :  22:35:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Mogelijk, maar zonder Koploper werkt alles prima. Wat binnen (de aansturing van) Koploper kan een dergelije reactie veroorzaken, dat is feitelijk de vraag. Het betreft een redelijk nauwkeurig type.

mvrgr

Tom

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
tomprinsnl@tiscali.nl
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 26 sep 2006 :  22:38:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Ik denk dat het niets te maken heeft met je 6021, maar alles met je Interface. Welk type gebruik jij?

Mvg
Wim.


modelspoor at zeelandnet.nl
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 26 sep 2006 :  22:41:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Tom,

Ik zie dat je deze vraag namens iemand anders stelt.
Kan die persoon dat dan niet beter zelf vragen?

Mvg
Wim


modelspoor at zeelandnet.nl
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 26 sep 2006 :  22:48:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Tom,

Ik neem aan dat je de 6021 met Interface niet bij je hebt staan.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 26 sep 2006 :  22:49:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,
Wim

Oudere mensen hebben soms niet de vaardigheden of voldoende zelfvertrouwen op dit punt. Dat maakt deze mensen niet minder waardevol, ondanks dat ze niet meer helemaal met hun tijd meegaan. Een trein met de computer bedienen is al heel wat en doen ze pas nadat ze hebben ervaren dat ze het kunnen. Deze groep moet dus extra geholpen worden omdat we inzien dat ze minder zelfredzaam zijn. Dit soort mensen behoor je niet vanuit een misplaatst superioriteitsgevoel te benaderen. Zo sta ik althans in het leven. En ik hoop velen met mij.

mvrgr

Tom

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
tomprinsnl@tiscali.nl
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 26 sep 2006 :  22:55:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik neem aan dat je de 6021 met Interface niet bij je hebt staan.

Hub,

Nee, ik heb niet zo´n ding. Hij werkt daar uiteraard wel mee. Het gaat me nu dus om zaken die invloed hebben op het verkeer 6021<>Koploper. Vaak hebben mensen iets nieuws aangesloten of bv een kabel van de s88 fout ingeprikt. Maar voordat ik naar hem toe ga, zou ik graag wat mogelijke oorzaken horen omdat ik de relatie Koploper/6021 niet goed doorzie.



Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
tomprinsnl@tiscali.nl
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 26 sep 2006 :  23:01:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Tom,

Dan zou je eerst moeten nagaan of er wat veranderd is of zoals je zegt de S88 verkeerd om aangesloten heeft.
Ik heb je al alvast wat toe gezonden.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 26 sep 2006 :  23:01:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Ik heb zelf een IB, Hij heeft een 6051. Ik meende overigens begrepen te hebben dat de 6050 en de 6051 gelijk waren, afgezien van bijgeleverde kabel en software. Maar omdat het met de 6021 wel goed gaat, lijkt het plausibel dat het iets met de interface te maken heeft.

Tom


Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
tomprinsnl@tiscali.nl
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 26 sep 2006 :  23:07:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Tom,

Ik heb zoiets al eens meegemaakt, Bleek aan de voeding +5,6/-5,6V te liggen.

Hub
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 29 sep 2006 :  23:02:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Allen,

De oplossing is verrassend: na alles geëlimineerd te hebben is Koploper opnieuw geinstalleerd en alles werkt als een zonnetje We lopen nu de computer nog na.



Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
tomprinsnl@tiscali.nl
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 29 sep 2006 :  23:04:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Tom,

Fijn dat het weer werkt. Kan me toch nauwelijks voorstellen dat het iets met Koploper te maken heeft.
Misschien een slecht contact van de kabel of zo ?.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 29 sep 2006 :  23:16:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi hub,

Ik heb er geen enkele verklaring voor, het lijkt me onlogisch. Maar het is wel een constatering dat het daar in gezeten zou kunnen hebben. Ik hou de mogelijkheid open dat er narigheid op de PC zat. Maar verder dan Norton en wat andere diagnostische programma´s kom ik ook niet. Alles is nagelopen en werkte goed. Koploper opnieuw installeren leek belachelijk, toch maar gedaan en voilà, alles werkte. Raar hoor!



Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
tomprinsnl@tiscali.nl
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
981 Posts

Geplaatst - 30 sep 2006 :  14:26:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Tom,

Je noemt wel iets NORTON.
Je wil niet weten wat voor ellende ik daarmee heb.
Zelfs deinstalleren moet je aan de professional overlaten.
En dan krijg je doorleuk te horen dat Norton ca. 150 to 300 virussen heeft laten zitten.

En dit heerlijke programma maakt een PC zo traag dat ik mij kan voorstellen dan Koploper denkt dat er geen contact is met randapparatuur.

Vandaar op mijn treinen PC geen enkel Anti virus prgramma.
Kom daarmee ook niet op internet en een nieuwe versie gaat via een beveiligde PC naar de treinen PC.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz

Bewerkt door Wim Romijn op 30 sep 2006 14:28:43
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 04 okt 2006 :  14:05:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Allen,

Omdat ik er moeite mee heb dat het probleem in Koploper zat, heb ik proberen te achterhalen wat aan de ´crash´van Koploper voorafging. Mijn medelid van treinenclub 1904 was aan het ijken en heeft dit manueel onderbroken. Daarna ging het dus fout zoals boven geschetst. Any ideas? Aan de andere kant blijkt dat Koploper eigenlijk weinig problemen geeft. Net als de veiligheid van treinen in het grootbedrijf: daarover hoor je alleen mensen praten als er een ongeluk is gebeurd, en dat komt dus niet zo vaak voor.



Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
tomprinsnl@tiscali.nl
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina