Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 130 / Bezoekers Vandaag: 221
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 130
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 automatisch rijden lukt niet
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

carel richters

Netherlands
348 berichten

Geplaatst - 11 jan 2012 :  13:11:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Wie herkent de volgende problemen en weet de oplossing?
Mijn baan wordt bestuurd door een computer met Windows XP, tezamen met een CS1R en vanzelfsprekend Koploper. Als ik automatisch wil rijden en het daarvoor bestemde symbool aanklik, springt KL onmiddellijk op Stoppen. Er wordt 1 blok gereserveerd, een loc kan 1 blok rijden en dan stopt hij. Druk ik weer op de knop voor automatisch rijden, dan rijdt hij weer een blok enz. Het is me in het verleden ook wel eens overkomen, maar dan laadde ik een backup op een computer met Vista of Windows 7. Da backup daarvan zette ik weer op de computer van de baan en het was over. Maar nu helpt dat niet.

Koppel ik een desktop met Vista aan de baan, dan is het probleem over, maar kunnen een aantal locs spontaan, ongecontroleerd hard gaan rijden, voornamelijk Roco en Pico locs, zodra ik het groene spiegelei indruk of de go knop van de centrale.

Zo kom ik van de drup in de regen, want dat ongecontroleerde rijden kan allerlei ongewenste gevolgen hebben.

Ik hoop, dat iemand de oplossing voor een of beide roblemen weet.

Met vriendelijke groet,
Carel

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 11 jan 2012 :  18:05:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Carel,

Lijkt mij niet echt een Windows probleem, want ik zet regelmatig databases over van een Vista naar XP pc en omgekeerd. Zelf rij ik met CS1Reloaded waarbij ook Roco en Piko locs op de baan staan, en herken echt niets terug op mijn eigen treinbaan van wat jij hier allemaal schrijft.

Klinkt bijna alsof de spookmelding indicatie aanstaat, en er een verkeerde backup met oude locstanden wordt ingelezen.

Dat voornamelijk Roco en Pico locs ongecontroleerd gaan rijden zal en kan toch niks met een Pc van doen hebben. Kan zijn dat analoog herkenning aanstaat en deze locs naar een analoog signaal luisteren en er vandoor gaan.

met vriendelijke groet,

Walter



Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 12 jan 2012 :  12:48:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb de cv's van de Piko/Roco locs op uitsluitende herkenning van digitale spanning ipv automatische herkenning gezet en hoop daarmee het spontaan wegrijden te hebben opgelost.
De desktop met XP zet ik maar aan de kant, want met Vista heb ik het probleem van het op stop springen niet. Overigens in beide systemen gebruik ik dezelfde backup. Dus daar kan het niet aan liggen.

Mrvgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina