Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 161 / Bezoekers Vandaag: 261
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 161
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 hulpvraag koploper, verplaatst naar beginners
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Johan48

Netherlands
14 berichten

Geplaatst - 30 dec 2011 :  09:32:00  Toon profiel  Reageer met citaat

Auteur Onderwerp
Johan48
Netherlands
1 bericht

Geplaatst - 28 dec 2011 : 13:55:51
Dag lezers,

ik heb een testbaantje gemaakt, "maliebaan" en de handleiding gevolgd.
Ik krijg de wisselstraten niet goed geprogrammeerd.
Is er een forumlid die in de buurt van Gytsjerk (Giekerk) woont die mij kan helpen.
Ik ben een leek op het gebied van automatisering maar wil het graag leren.

met een vriendelijke groet,
Johan48
remunj
Netherlands
150 Posts

Geplaatst - 28 dec 2011 : 16:12:29
Johan,

Je kan je draadje beter starten in de juiste rubriek (beginners)
Deze rubriek is voor installatie problemen van koploper etc.
De kans op repons kan dan wat kleiner zijn.

Limburg is net ff te ver uit de buurt van Giekerek denk ik zo dus langskomen zit er niet in

Als je je database hier op het forum plaatst kunnen we meekijken waar je vast loopt en je op weg helpen.
Geef ook eens aan wat er niet lukt. Dan kunnen we je gerichter helpen.

Gr.
Eric

harryw

Netherlands
26 Posts

Geplaatst - 05 jan 2012 :  10:17:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Johan,

Er zijn ook mooie, op afstand, oplossingen om je verder op weg te helpen. Het feit dat je een draadje op kan starten geeft aan dat je toch iets weet van computers.

Wat we kunnen doen is het volgende,

Geef even duidelijk aan wat je wilt, bij voorkeur met je database, dan kunnen wij ernaar kijken. Via een software oplossing kan ik je, eventueel rechtstreeks op jouw pc en per telefoon, op weg helpen.

Harry
Ga naar bovenaan de pagina

Johan48

Netherlands
14 Posts

Geplaatst - 06 jan 2012 :  09:37:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Harry en Eric,

bedankt voor de reacties. De afgelopen dagen bezig geweest met de wissels en met enig succes. Treinen rijden. Ik probeer vandaag de nog foute instellingen te achterhalen, lukt dat niet dan zal ik de data laten zien op dit forum.
Jammer dat niet een "koploper" in de buurt woont.

met een vriendelijke groet
Johan48
Ga naar bovenaan de pagina

Johan48

Netherlands
14 Posts

Geplaatst - 09 jan 2012 :  13:40:24  Toon profiel  Reageer met citaat
DAG LEZERS,

Na vele uren stoeien met koploper is het mij(nog) niet gelukt om treinen te laten rijden. Als ik in blokken 1 of/en 8 een lok plaats geeft koploper de melding dat wisselstraten bezet zijn. Als ik een lok in blok 6 plaats en aangeef dat deze naar blok 5 moet rijden herkent koploper in blok 5 de lok niet, etc.
Wie o wie kan mij helpen?

groet Johan48

Download Attachment: Testbaan1.bck
24,73 KB
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1958 Posts

Geplaatst - 09 jan 2012 :  14:15:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Johan,

Om te beginnen zou ik de vaste route weghalen.
Het is een fout in de maliebaan cursus dat die nodig zou zijn om te kunnen rijden. Vaste of variabele routes zijn een beperking op je rijmogelijkheden, zonder moet het ook werken. Die routes maken het alleen maar moeilijker om fouten in je database te ontdekken.

Bij onderhouden blokken ben je de vinkjes vergeten bij keer loc voor die verbindingen waar een loc moet keren (bijv. blok 8 naar blok 6, komend uit 6).

Maar buiten dat zie ik op het eerste gezicht geen gekke dingen in je database. Ik denk dat je je probleem dan ook op de baan moet zoeken.
Komen de bezetmelders overeen met wat je in koploper opgeeft? Heb je isolaties tussen je blokken en je wisselstraten?

Een eenvoudige methode om eventuele fouten snel op te sporen, is het volgende. Plaats een loc in een blok. Klik op rijden volgens bestemming en sleep de loc steeds 1 blok vooruit. Je kunt dan zie of de wissels goed gezet worden en als je bezetmelders goed zijn ingevoerd, moet de lok in dat volgend blok weer vanzelf tot stilstand komen.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Johan48

Netherlands
14 Posts

Geplaatst - 11 jan 2012 :  13:04:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank,

Gisteren heeft Wim Ros met een persoonlijke email en met pc-besturing op afstand mijn fouten uit de testbaan gehaald. Hij is een routinier, de mutaties zal ik nog in alle rust bezien en hopelijk doorgronden. Het belangrijkste is, de trein rijdt!
Fijn dat er forumleden zijn die tijd vrijmaken om beginners te helpen.

met een hartelijke groet,

Johan48

Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina