Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 121 / Bezoekers Vandaag: 1097
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 229
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 IJken treinstel ( Hamburger).
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

dolphin

Netherlands
17 berichten

Geplaatst - 21 dec 2011 :  20:22:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo mede koplopergebruikers. Al sinds een jaar of 2 rijd ik met koploper. Het ijken van locs op deze baan is me dan ook niet vreemd. Echter nu wil ik een treinstel ( marklin Hamburger 37773)ijken, maar dat lukt niet. Bepaal richting is ok, vervolgens start meting, maar dan stopt de trein na de terugmeldsecties nooit meer.
Het is net of een treinstel te lang is, hoewel de ijkterugmelders netjes geel oplichten in koploper

Ik werk met ijktraject van 1037 mm. Nogmaals de locs ijk ik al 2 jaar zonder problemen, iemand een idee??? vr gr Arie

Download Attachment: Stadsbahn3.bck
58,69 KB.

AA

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 21 dec 2011 :  20:38:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoe lang is die trein ?
Footprint tussen uiterste stroomafnemende draaistellen ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

dolphin

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 21 dec 2011 :  20:53:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Theo, treinstel is 48 cm en heeft in het midden een jacobs draaistel waar ook de sleper zich bevind. Aan beide uiteinden een dubbel wielstel, ik weet niet wat een footprint is, vr gr Arie

AA
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 21 dec 2011 :  21:24:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Arie,

de loc tussen de melders in plaatsen, lukt dit niet is het treinstel te lang eventueel even de achterkant even isoleren met een brok papier onder de wielen. Als het treinstel dan over het andere melder heen is gereden zal het ijken normaal beginnen.

Footprint heeft naar mijn mening iets met de straal naar de aarde van satallieten te maken. In het midden van de footprinte heb je de beste ontvangst, waarbij de ontvangst naar de randen van de footprint steeds slechter wordt.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

Bewerkt door Wissels op 21 dec 2011 21:26:51
Ga naar bovenaan de pagina

dolphin

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 21 dec 2011 :  21:46:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je Walter, ijken inmiddels gelukt. Hij past net tussen de terugmelders. Met mijn Brokkendoos zal ik jouw papiertruuk wel moeten uithalen vr gr Arie

AA
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina