Auteur |
Onderwerp |
|
J.Heuschkiel
Netherlands
131 berichten |
Geplaatst - 18 okt 2011 : 14:14:20
|
Hallo allemaal, Ik bestuur mijn treinen al jaren met Koploper. Ik krijg de mogelijkheid, om aangrenzend aan de huidige modelbaankamer (4,5x4,5 m)een tweede kamer (4,5x4m)in gebruik te nemen. De beide kamers cq. de modelbaan zal dan via één of meerdere gaten in de muur één geheel vormen. Maar er ontstaat nu wel een probleem met de besturing, want ik wil graag vanuit beide kamers de baan via Koploper onder controle houden. Zijn er hier mensen, die een soortgelijke situatie hebben ? Hoe hebben zij dat opgelost ? De besturing bestaat uit een IB met loconet/PC-verbinding, 2 of 3 boosters en de nodige wissel- en terugmeld-decoders.
Alvast bedankt !
M.vr.gr. Jo Heuschkiel H0 - IB-Loconet - HSI - DCC - Koploper |
|
hubertus
Netherlands
1989 Posts |
Geplaatst - 18 okt 2011 : 14:35:02
|
In de ene kamer een laptop met de besturing, in de andere kamer een (draadloze) muis en toetsenbord en een beeldscherm.
Huub |
|
|
teppp01
Netherlands
87 Posts |
Geplaatst - 19 okt 2011 : 19:26:41
|
hallo Jo,
Wat dat je van een 2e pc/laptop aan te sluiten op hetzelfde netwerk en dan de eerste pc besturen via de optie extern buroblad van windows.
Dit gebruik ik om een lopende baan op zolder, tijdens het kofiedrinken benden, in de gaten te houden via de laptop aldaar.
mvg
Piet Tepper
Rij sinds 8 jaar met Koploper, Intellibox en Trix Express met OC32 en dec63 |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|