Auteur |
Onderwerp |
|
Pecro
Netherlands
87 berichten |
Geplaatst - 19 sep 2006 : 11:37:50
|
Geachte medespoorders, rijdend met Mrdirect en koploper is het mij opgevallen dat onder testprogramma - bezetmelders dit scherm volledig grijs blijft, dus geen bezetmelding. Als je nu d.m.v. de + toets op de Mrdirectcomputer een trein activeert dan reageren de bezetmelders wel, worden dus wit. In Mrdirect zie ik bezetmelders wel en deze reageren ook goed op de rijdende trein. In koploper kan dit alleen maar bij een stilstaande trein. Is dit gewoon of moet ik ergens nog iets wijzigen. Voorheen reed ik met het nog niet omgebouwde HCCM systeem en daarmee werkte deze bezetmelding in koploper goed, was dus wel meteen zichtbaar. Ik rijd HO 2 rail en gebruik Zimo decoders. In afwachting van een reactie: Pecro |
|
Leendert
Netherlands
89 Posts |
Geplaatst - 19 sep 2006 : 16:23:57
|
Pecro,
Even voor de duidelijkheid en of ik je vraag wel helemaal goed begrepen heb: als Koploper automatisch rijdt, dan is het niet mogelijk om bezetmeldingen via dat window te bekijken. Staat de zaak op handmatig, dan uiteraard wel. MDirect laat feitelijk de actuele situatie te zien, zonder dat er logica aan gekoppeld is. KL daarintegen doet hele verstandige dingen (bv. afremmen etc.) Ook is het natuurlijk niet zo handig om bijvoorbeeld wissels om te zetten (kan immer via datzelfde scherm) waarbij je perongeluk een radjetoe van een wisselstraat zou kunnen maken. Vandaar dat bij automatisch rijden dit op 'grijs' staat.
Groet, Leendert |
|
|
Pecro
Netherlands
87 Posts |
Geplaatst - 20 sep 2006 : 22:10:04
|
Geachte Leendert, Bedankt voor je reactie, mijn vraag is eigenlijk is het normaal dat de bezetmelders in het testscherm grijs blijven ook als er iets gedetecteerd wordt. Dit scherm kan alleen opgeroepen worden indien de centrale eenheid aan staat en er geen treinen rijden, dit geeft koploper zelf ook aan. Ik heb in het verleden met het HCCM systeem gereden en toen werden de betreffende blokken wel wit, vandaar mijn vraag. Overigens ik vind het programma geweldig tot op heden toe en ik ken nog niet eens alle mogelijkheden! Peter. |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|