Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 136 / Bezoekers Vandaag: 15613
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Te lang voor blok???
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Geert-Jan11

Netherlands
38 berichten

Geplaatst - 11 sep 2011 :  16:35:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Wanneer ik op Blok 1 een DEII neer zet en deze naar Blok 2 wil laten rijden krijg ik de melding dat de trein te lang is voor Blok 2, maar dat is zeker niet het geval en ik kan ook niet uitvinden waarom dit volgens koploper wel zo is.
Misschien wil iemand naar mijn database kijken en zijn licht er over laten schijnen.

Alvast dank

Geert-Jan

Download Attachment: 201137225153.bck
34,55 KB

hubertus

Netherlands
1942 Posts

Geplaatst - 11 sep 2011 :  16:53:32  Toon profiel  Reageer met citaat
De treinlengte in het rijwindow op 0 zetten.
De lengte van het treinstel heb je al ingevuld bij onderhoud locomotieven en ik denk niet dat je er nog wagons achter hebt hangen.

groet, Huub

p.s. je weet dat je vaste route "pendel blok 1-2" overbodig is is?

Bewerkt door hubertus op 11 sep 2011 17:35:25
Ga naar bovenaan de pagina

Geert-Jan11

Netherlands
38 Posts

Geplaatst - 11 sep 2011 :  18:40:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Huub,

Ik weet dat de vaste route overbodig is, maar die heb ik gemaakt omdat ik dacht dat de loc dan misschien wel naar Blok 2 wilde rijden.
Ik heb de lengte van de trein opgeslagen in Blok 1 en dan werkt het wel. Maar ik blijf het een beetje gek vinden.

Alvast bedank voor de moeite

Geert-Jan
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1942 Posts

Geplaatst - 11 sep 2011 :  19:01:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik weet niet wat je allemaal al had geprobeerd, maar je trein was te lang. Als je zorgt dat de totale lengte onder de 2 meter blijft, zal hij gewoon blok 2 binnenrijden. Daar hoef je verder niks voor te doen.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Geert-Jan11

Netherlands
38 Posts

Geplaatst - 11 sep 2011 :  19:28:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Maar hij staat in onderhouden locomotieven op 50 cm en als treinstel. Hoe kan de trein dan toch te lang zijn?

Gr

Geert-Jan
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1942 Posts

Geplaatst - 11 sep 2011 :  19:33:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Omdat in het rijwindow ook een lengte staat, die optelt bij de lengte die in onderhouden locomotieven staat.
Bij onderhouden locomotieven vul je normaal gesproken de lengte van de loc in (of in dit geval het treinstel), in het rijwindow de lengte van de trein die wordt getrokken. Bij een treinstel zal dat dan meestal 0 zijn.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
345 Posts

Geplaatst - 12 sep 2011 :  03:17:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Geert-Jan,

Als je bij "Algemeen > Instellingen per database"
Tab blad "Algemeen-1"

een vinkje zet bij: "Lengte Rijwindow inclusief Locomotief enz..."

kan de lengte in het rijwindow gewoon die van het treinstel zijn die je hebt ingevuld in "Onderhouden locomotieven". Bij het rekenen aan treinlengtes is dan deze lengte inclusief de loc en niet alleen de wagons. Die zijn er in jou geval niet dus 50 cm treinstel is 50 cm in het rijwindow.

Bij treinen met wagons zal, als je een treinlengte opbergt in een blok, alleen de lengte van de wagons in het blok worden opgeslagen en de loc lengte in het Rijwindow overblijven.

Zet je daarna een langere loc voor de wagons en haal je de lengte weer uit het blok dan klopt de totale treinlengte weer precies.

Dit werkt perfect en is ook goed bruikbaar in Vaste Routes die aan- en afkoppelen.

Groeten Jack.



Ga naar bovenaan de pagina

Geert-Jan11

Netherlands
38 Posts

Geplaatst - 16 sep 2011 :  12:50:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Een late reactie, maar dankzij jullie hulp ben ik er ui gekomen. De zaak rijdt weer en de lengte is nu goed vastgelegd.
Hartelijk dank voor jullie bijdragen.

Geert-Jan
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina