Auteur |
Onderwerp |
|
Sander Lageveen
Netherlands
44 berichten |
Geplaatst - 16 sep 2006 : 20:00:30
|
Graag zou ik willen dat treinstellen/locs die in dubbeltractie rijden afgekoppeld kunnen worden en vervolgens als 2 enkele treinen/locs verder gaan.
Geen idee of het mogelijk kan worden. Dit is voor mijn station echter een zeer leuke speelmogeljkheid die ik graag benut zou willen zien.
Mvg, Sander |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 16 sep 2006 : 20:05:44
|
Sander,
Zoek maar niet verder want dit kan Koploper echt niet. Ik weet niet hoever je bent en wat er al rijdt bij je. Mag ik je een raad geven: zorg eerst eens dat de eenvoudige zaken werken. Dan kan je altijd nog verder gaan...
Trouwens als je dit wil, moet je denk ik de eerste jaren een ander pakket gaan zoeken. Het heeft nog teveel technische problemen om dit voor elkaar te krijgen. Misschien een uitdaging voor collega software bouwers?
Met vriendelijke treinengroeten,
Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper) |
|
|
Spoor1
104 Posts |
Geplaatst - 16 sep 2006 : 20:07:15
|
Bij mijn weten is deze mogelijkheid niet aanwezig. Plus je hebt meteen een probleem, in het blok staat in het bloknummer alleen het adres van de baas niet van de knecht.
Groet, Robby |
|
|
Sander Lageveen
Netherlands
44 Posts |
Geplaatst - 16 sep 2006 : 21:07:19
|
Ik heb geen verstand van programmeren. Een beetje turbo pascal kan ik. Het is een wens. En niet elke wens kan vervult worden uiteraard. Koploper heeft al vele mogelijkheden waar ook zeer goed een baan mee aan te sturen is, deze zal ik dan ook zoveel mogelijk gaan benutten
mvg, Sander |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 16 sep 2006 : 21:33:39
|
Hoi Sander,
Ooit zal het wel komen denk ik. Als mijn baan in opbouw ooit een station krijgt wil ik met 2 koploper aankomen rijden deze splitsen en apart verder. Ook het omgekeerde moet mogelijk worden. Ik heb echter zeer weinig tijd om te bouwen. Wie weet heeft Railz ooit ook deze vraag en zal het eerder worden ingebouwd...
Reken er echt niet op dat het op korte termijn gerealiseerd zal zijn. Ik verwacht dus wel dat het ooit komt (alleen zeg ik en weet ik niet wanneer).
Met vriendelijke treinengroeten,
Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper) |
|
|
Sander Lageveen
Netherlands
44 Posts |
Geplaatst - 16 sep 2006 : 21:46:42
|
Geduld is ene schone zaak.
Jou gedachte over de koplopers is precies wat ik wou toepassen op mijn baan.
mvg, Sander |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 16 sep 2006 : 21:48:32
|
Sander,
Grin.... Als het programma Koploper niet eens in staat is om Koploper te koppelen of Koplopers los te koppelen dan is de naam Koploper niet waard
Met vriendelijke treinengroeten,
Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper) |
|
|
modelspoor
321 Posts |
Geplaatst - 16 sep 2006 : 22:00:35
|
Hi Paul,
Dan zal ik zeggen aan de slag er mee.
Mvg Wim
|
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 16 sep 2006 : 23:03:59
|
Persoonlijk denk ik dat er teveel problemen komen om automatisch aan of af te koppelen.
En laten we eerlijk zijn in het echt is dit ook een handmatige zaak bij de NS.
Bij mijn baan in opbouw heb ik wel rekening gehouden met de mogelijkheid om (handmatig) aan en of af te koppelen zodra ik weet hoe dit kan zal ik dit melden. Overigens is deze vraag al eens behandeld op de oude discussie lijst en ook daar had niemand een afdoend antwoord.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 gelijkstroom, Lenz |
|
|
tomprins
Netherlands
538 Posts |
Geplaatst - 16 sep 2006 : 23:07:51
|
Grin.... Als het programma Koploper niet eens in staat is om Koploper te koppelen of Koplopers los te koppelen dan is de naam Koploper niet waard
Kophoper...
Met vriendelijke groet,
Tom Prins Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB Heerlijk, die speciale en logische acties! tomprinsnl@tiscali.nl |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 17 sep 2006 : 09:47:58
|
Als we even het aan en afkoppelen vergeten dan meen ik mij te herinneren dat iemand verschil in snelheid had tussen de baas en de knecht.
Als de tractie is Lok-Lok-wagons dan zal het wel meevallen.
De trein kan echter bestaan uit: Lok-wagons-stuurstand-stuurstand-wagons-lok.
Wat gebeurt er dan als er een snelheidsverschil is. Op het rechte stuk zal dat wel meevallen echter in een bocht en vooral een spiraal als de voorste harder rijdt dan de achterste dan vallen de wagons naar binnen andersom worden de wagons de baan uitgedrukt.
En dan
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 gelijkstroom, Lenz |
|
|
C_Jabaaij
214 Posts |
Geplaatst - 17 sep 2006 : 13:47:57
|
Wim,
dit valt wel mee, op de "grote" HCCM-demobaan hebben we regelmatig met dit soort treincombinaties gereden zonder ontsporingsproblemen. Verder ga ik er niet op in omdat dit probleem niet de vraag van het draadje is.
Koos Jabaaij. |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 17 sep 2006 : 19:32:29
|
Koos,
Ik ben met je eens dit is niet de vraag van het draadje.
Zelf zou ik het toejuichen als het zou lukken echter als blijkt dat het rijden, zoals ik beschreef het gevolg is en ook het gevolg was bij een gebruiker waarbij de baas van de knecht losraakte, dan zijn dit wel de gevolgen van het draadje.
En laten we dan eerlijk zijn als het aan- en afkoppelen perfect zou werken, waar ik toch mijn bedenkingen bij heb, dan zou het zonde zijn van de inspanning als het niet gebruikt kan worden omdat het rijden een ramp gaat worden. Met 128 stappen lukt dit beslist maar daar wil Paul, zeer begrijpelijk voor het rijden zonder tractie, (nog) niet aan.
Laten we verder maar afwachten wanneer Paul denk dit op te kunnen lossen.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 gelijkstroom, Lenz |
|
|
|
Onderwerp |
|