Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 172 / Bezoekers Vandaag: 4632
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 596
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 rangeren met de hand
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Dirk

Belgium
159 berichten

Geplaatst - 18 jul 2011 :  23:02:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Voor de uitbreiding van de clubbaan is de vraag gekomen om het rangeer gebied manueel te bedienen. De situatie is als volgt:
(zie bijlage)
de treinen worden door koploper bediend op de hoofdbaan,(blokken 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 16, 17, 18, 19) de goederen treinen kunnen indien er plaats is naar opstelsporen Ontvangstbundel. Daar zouden ze overgenomen worden door een externe regelaar Esu Mobile Control, en van daaruit wordt er manueel gereden met die controller op de blokken Industrie en Haven. Na het rangeren worden de Slepen op de Vertrekbundel geplaatst en van daar uit weer in koploper gesleept.(naar blok 5)
Dus zou er een actie moeten gebeuren in de Ontvangst bundel dat de treinen uit koploper verdwijnen.
De wissels in het rangeer gebied worden via een schakel paneel bediend.
Is dit mogelijk?
Dit zijn de eerste vragen vele zullen volgen.

de specs: 2rail, IB met boosters en een hoop Litfinski spullen


Download Attachment: demonieuwbaan1.bck
19,47 KB

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 19 jul 2011 :  00:12:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hiervoor bestaat een oplossing in koploper.

Je moet de Esu dan wel als handregelaar definieren, dan kan je rangeren zoveel je wil, want je kan elke lok toewijzen aan die handregelaar.

Ik heb voor het rangeren handwisselstraten aangemaakt, ook naar blokken die niet via koploper beveiligd zijn. Met die handwisselstraten rij ik deels dwars door het gebied dat door koploper bediend wordt met automatische wisselstraten.

Vraag ik een handmatige wisselstraat die deels bezet of gereserveerd is, dan vraagt KL netjes of ik wil wachten tot ze vrij is. Daarna zet hij de straat en wekt mij met een pingetje dat ik mag rijden....

Ik zou de ontvangst en vertrekbundel wel (eventueel deels) in KL steken.
Dan kan je daar de trein samenstellen, lok eraan hangen in koploper, lengte en treintype invoeren. Sleep hem dan naar blok 5 en het rijden zal starten....

In de ontvangstbundel zal hij binnen rijden en dan op handmatig gaan
en het blok pinkt in KL om de aandacht te trekken.



Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 19 jul 2011 00:20:37
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 19 jul 2011 :  19:47:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Prima, eerst dus eens die controllers aan de praat krijgen. Vrijdag eens eentje meenemen en rustig eerst thuis proberen. Zou het nodig zijn om op de rangeer gebieden ook terugmelders te plaatsen? Eigelijk is dat een onbekend gebied voor koploper. En is het verstandig om dat hele gebied op een aparte booster aan te sluiten?

mvg

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina