Auteur |
Onderwerp |
|
MRdirect
Netherlands
294 berichten |
Geplaatst - 23 jan 2011 : 13:53:00
|
Naast de automatische routes (waarin ook de blokken van van de vaste route bereden kunnen worden) heb ik een vaste treinroute gemaakt voor slechts 1 locomotief. Er worden direct 3 blokken geclaimd. Nu is het zo dat als de betrokken locomotief in het richtingsblok komt niet de vaste maar de automatische route wordt gekozen. Hoe krijg ik het voor elkaar dat als de betrokken locomotief in het richtingsblok komt altijd (mits natuurlijk de geclaimde blokken vrij zijn) de vaste route wordt gereden? m.vr.gr. Marco
http://www.MRdirect.nl : MRdirect, Marklin-K, Motorola en DCC decoders |
|
carel richters
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 23 jan 2011 : 14:59:06
|
Hallo Marco,
Open voor je de vaste route van die loc gaat starten zijn venster en klik in rijgedrag zijn vaste route aan. Sleep de loc vanuit het overzicht locomotieven naar zijn startblok en vervolgens het startblok naar het eerst te claimen blok. Klik vervolgens op automatisch rijden (als de groene koekenpan tenminste is ingedrukt, anders die eerst aanklikken). Dan zal de loc aan zijn vaste route beginnen. Veel plezier ermee.
Mvrgr Carel |
|
|
MRdirect
Netherlands
294 Posts |
Geplaatst - 23 jan 2011 : 16:10:18
|
Hallo Carel, Dat aanvinken van de vaste route in het rijwindow "was ik vergeten". Op m'n kleine demo demobaan werkt de vaste route al langer maar met alle mogelijkheden in Koploper vergeet je er wel eens eentje (of meer). bedankt. groet, Marco
http://www.MRdirect.nl : MRdirect, Marklin-K, Motorola en DCC decoders |
|
|
carel richters
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 24 jan 2011 : 12:17:34
|
Hallo Marco,
Gedeelde smart is halve smart: je bent niet de enige, die dit overkomt. Kijk maar even verder, dan zie je dat ik het in een soortgelijk geval eveneens over het hoofd heb gezien. 1000 keer doe je het goed en de 1001e keer zie je het over het hoofd, je zoekt je kleurenblind en je kunt het niet vinden. Niets menselijks is ook ons treinliefhebbers vreemd.
Mvrgr Carel |
|
|
|
Onderwerp |
|