Auteur |
Onderwerp |
|
Marco
Netherlands
107 berichten |
Geplaatst - 03 sep 2006 : 13:25:13
|
Heb al eerder een vraag geplaatst over een blok maken maar ik heb toch nog wat vragen. Op het plaatje van de demo-baan van Klp staan niet gedetecteerde baandelen. ( Zwarte lijnen) De rode streepjes tussen 2 blokken zijn isolatieraillasjes, neem ik aan?! Moet ik nu aan het begin en einde van een gele lijn ook een isolatieraillasje doen? Aan 1 spoorstaaf? Heb ik voor de demo-baan 2x een s-88 nodig? B9 is ook aanwezig. Als ik de hele baan wil detecteren waar moet ik dan de rijstroom aan solderen?
|
|
modelspoor
321 Posts |
Geplaatst - 03 sep 2006 : 14:02:39
|
Maak je gebruik van Marklin Rails, of gebruik je rails van een ander type?
Mvg Wim.
|
|
|
pa1_hub
Netherlands
506 Posts |
Geplaatst - 03 sep 2006 : 14:52:21
|
Hallo marco,
De rode streepjes geven de blokscheiding aan. Aan beide zijden van de gele lijnen moet een isolatielasje aangebracht worden. Als je gebruik maakt van b.v. Marklin S88 heb je er maar een nodig, deze heeft 16 ingangen. Je rijdt met Fl*, de zwarte gedeelten sluit je aan de centrale aan, en de gele gedeelten moet je via stroomdetectie voeden (zie ander draadje optoS88.jpg). Als je gebruik maakt van een decoder met stroomdetectie (b.v. Viessmann 5233) heb je 2 decoders nodig, deze heeft maar 8 ingangen.
Met vriendelijke groet, Hub
|
|
|
Marco
Netherlands
107 Posts |
Geplaatst - 03 sep 2006 : 19:41:29
|
Hoi, ik rijd Fl* Ho. Als ik alle blokken wil detecteren waar moet ik dan de rijstroom aansluiten? |
|
|
biem
Netherlands
95 Posts |
Geplaatst - 03 sep 2006 : 20:02:28
|
Als je de viessmann 5233 gebruikt, sluit je de rode draad aan op de "Fahrstrom-Eingang" aan, anders graag even vertellen wat voor een bezetmelders je gebruikt
Mvg Geert |
|
|
pa1_hub
Netherlands
506 Posts |
Geplaatst - 03 sep 2006 : 20:47:58
|
Hallo Marco,
Zoals Geert al aangaf, waar wil je gebruik van maken. Wil je gebruik maken van een Viessmann 5233 kun je hier de handleiding downloaden.
5233-01-NL.pdf
Met vriendelijke groet, Hub
|
|
|
|
Onderwerp |
|