Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 132 / Bezoekers Vandaag: 2302
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 399
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vaste treinroute en richting lokomotief
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

richardw

12 berichten

Geplaatst - 19 dec 2010 :  17:22:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Allen,

Ik kijk al een tijdje mee op dit forum en heb me gisteren geregistreerd - ik heb een vraag en kom er niet zelf uit. Complimenten overigens voor alle mensen die met veel geduld (blijven) reageren!

Ik heb mijn baanplan ondergebracht in Koploper en het automatisch rijden verloopt prima. Nu wil ik graag een vaste treinroute uitproberen, maar daar loop ik tegen een probleem aan. Voor de duidelijkheid heb ik mijn koploperbestand bijgevoegd.

Er is één vaste route ingevoerd, die door de SNCF 115052 ('Passagiers') kan worden gereden. De treinroute begint bij '1' en het tweede blok is '3', dat is rechts van 1. Als de lok echter aan de vaste treinroute begint, rijdt hij achteruit richting blok 23! Ik heb werkelijk geen idee wat ik fout doe, mijn zoekacties op het forum hebben ook niets opgeleverd. Wie kan mij op mijn fout betrappen?

Groet,
Richard

Download Attachment: Frankrijk1.bck
35,06 KBd

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 19 dec 2010 :  17:43:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Richard,

in jouw vaste route wordt het opstarten geblokkeerd door het stopverbod in blok 3, immers jouw trein is langer dan in blok 3 toegestaan is, ik denk dat het meest verstandige is om jouw route in een ander blok te laten beginnen.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

richardw

12 Posts

Geplaatst - 19 dec 2010 :  17:48:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter,

Dank je wel, dat ga ik proberen! Ik wist niet dat hij het dan probeert op te lossen door de andere kant op te rijden - ik zou verwachten dat hij dan helemaal niet wegrijdt?

Groet,
Richard
Ga naar bovenaan de pagina

richardw

12 Posts

Geplaatst - 19 dec 2010 :  18:17:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit is de oplossing, hij rijdt keurig zijn rondje.

Walter, dank voor de snelle reactie!

Groet,
Richard
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina