Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 61 / Bezoekers Vandaag: 3418
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 197
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vraag over spoorplan
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Karel

Netherlands
14 berichten

Geplaatst - 04 dec 2010 :  16:51:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forumleden.
Ik ben als beginneling bezig met het bouwen van een N spoorbaan met de bediening via een multimaus van Roco. Via Wim Ros de zaken, interface en een S88, aangekocht voor het koppelen aan de pc met koploper. Het beginnersbaantje met inhaalspoor gebouwd en nu bezig met het "grote" werk.
In bijgaande tekening heb ik een spoor met een wissel en daaraan een drieweg wissel getekend. Ik heb nu de volgende vragen waarop ik op het forum zo één twee drie geen antwoord kan vinden.
Kan bezetmelder 66.2 ook dienen als inrijbezetmelder voor de sporen 4, 5 en 6 of moeten deze sporen van een inrij en uitrij bezet melder worden voorzien.
2e vraag. Kan het stuk spoor achter de eerste wissel tot bezetmelder 65.1 deel uit maken van de wisselstraat of moet deze bezetmelder direct achter het wissel liggen.
Ik lees graag jullie commentaar.
Karel Roos

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 04 dec 2010 :  17:09:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Karel,

een gecombineerde inrijmelder voor meerdere sporen is mogelijk, je moet dan de bezetmelder wel opnemen bij te verwachten bezetmelders, maar niet gebruiken in een bezetmelder bezet bij. Het is wel aan te bevelen om in de sporen 4,5 en 6 aparte stopmelders te gebruiken, deze zie ik namelijk niet getekend.

Een stuk spoor met bezetmelder kan onder dezelfde condities opgenomen worden in de wisselstraat, dus de bezetmelder alleen openmen in te verwachten bezetmelders.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Karel

Netherlands
14 Posts

Geplaatst - 05 dec 2010 :  11:28:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter
bedankt voor je reactie. Ik had op de sporen 4,5 en 6 nog geen melders getekend maar deze komen er wel. Moet alleen nog uitvogelen of ze voor of achter een ontkoppelrails moeten komen.

Karel
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 05 dec 2010 :  12:10:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Karel,

als je de ontkoppelrails wilt gebruiken is het goed om ook de achtergebleven wagons te melden via een terugmelder, zodat koploper er niet abuis een trein naar toe kan sturen zonder dat het spoor vrij is. Een alternatief is wel treinlengte opslaan in blok.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Karel

Netherlands
14 Posts

Geplaatst - 05 dec 2010 :  19:56:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter

Daar ga ik uiteraard rekening meehouden.
Bedankt voor alle info en ik zal mij zeker weer melden op het forum als ik er niet meer uitkom.

Karekl
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina