Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 136 / Bezoekers Vandaag: 4273
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 394
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Een paar kleinigheden
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Peter Kramer

Netherlands
73 berichten

Geplaatst - 29 aug 2006 :  20:44:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Peter Kramer  Reageer met citaat
Hallo Paul en anderen.

Ik ben een paar kleinigheden tegengekomen waarvan ik denk is dit goed?

1: Als je bij onderhoud blokken de eigenschap van een blok opent, zie je onderaan het frame richtingen staan, met een kolom kans/volgorde. De tekst boven deze kolom verandert niet mee als je de verschillende tabbladen kiest. (wel als je het pulldown menu kiest) Het kan dus voorkomen dat je denkt dat er op basis van kans word gereden, terwijl het op basis van volgorde gebeurd (of andersom). Kan rare effekten geven.

2: Volgens mij heb ik dit eens eerder verteld: Als je een na noodstop situatie niet in 1 keer de oorzaak wegneemt (en er dus gelijk weer een noodstop situatie is) worden de wissels meerdere keren gereset.

Tip: Als je in de schermen waar een vinkje zetten verkeerd gaat, het vinkje vanachteren benaderd, gaat het wel goed.
(maar waarschijnlijk had jij dat ook al ontdekt)

initialisatie wissels:
Ik heb een kruiswissel bestaande uit 4 wissels en een kruising. Deze heb ik gedefineerd als 2 overloop wisselparen (dus 2 adressen)
Na een noodstop worden ze enthousiast geïnitialiseerd wel 4 keer. lijkt me wat veel. (staat los van bovenstaande opmerking over noodstop)

20:01:07 (w): Zet wissel 70 recht
20:01:08 (w): Zet wissel 69 recht
20:01:08 (w): Zet wissel 69 recht
20:01:09 (w): Zet wissel 70 recht
20:01:09 (w): Zet wissel 69 recht
20:01:10 (w): Zet wissel 69 recht
20:01:11 (w): Zet wissel 70 recht
20:01:11 (w): Zet wissel 70 recht

De default waarde voor een wisseltijd in de testmode staat op 1,5 sekonden. Als je vergeet dit te verhogen worden Trix en Roco wisselsspoelen heel heet en kunnen verbranden (ervarings feit). zou het niet staandaard omhoog kunnen (5 sec) om stommiteiten voor te zijn?

Ik hoop een beetje duidelijk.


Met vriendelijk groet,
Peter Kramer

N-Spoor IB, HSI, Selectrix,DCC,Motorola
Koploper 6.3

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 29 aug 2006 :  20:50:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Peter,

Even een vraagje, waarom initialiseer je de wissels? Dat is toch overbodig.

Mvg
Wim.
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kramer

Netherlands
73 Posts

Geplaatst - 29 aug 2006 :  20:55:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Peter Kramer  Reageer met citaat
Als er een noodstop is (b.v na een sluiting) is er meestal wel een wissel die niet is omgegaan. Vandaar dat ik de optie 'initialisatie na een noodstop' heb aanstaan.

Met vriendelijk groet,
Peter Kramer

N-Spoor IB, HSI, Selectrix,DCC,Motorola
Koploper 6.3
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 15 okt 2006 :  17:48:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter (op verlaat verzoek nog even naar gekeken),

Punt 1 kan ik niet reproduceren en heb ik volgens mij reeds verholpen zowel in testversie als in internet versie.

Punt 2 patch ik niet maar is in de testversie inmiddels wel opgelost. Dit punt komt dus gewoon mee met de volgende echte versie van Koploper.

Je tip kan ik echt niet volgen...

Punt over initialisatie overloopwissels. Grappig is nog nooit iemand opgevallen. Zal ik uitzoeken en is dus in ieder geval in de volgende echte versie opgelost. Mocht het zeer makkelijk zijn dan zal ik het ook patchen, maar reken er niet op.

Jij bedoelt de default tijd in het testprogramma. Als er geen bezwaren van andere gebruikers komen wil ik deze best wat hoger zetten.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 15 okt 2006 :  20:30:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Initialisatie overloopwissels: Het is niet ergens een foutje verhelpen. Er moet behoorlijk wat worden geprogrammeerd en mijn beleid is: dit niet te patchen want het is alleen onhandig en duur even iets langer. In de volgende versie van Koploper is het verholpen.
Even geduld dus.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kramer

Netherlands
73 Posts

Geplaatst - 15 okt 2006 :  20:47:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Peter Kramer  Reageer met citaat

Paul,
Wachten is geen probleem. De goede werking van het programma wordt er niet door beïnvloed.

De Tip sloeg op de vensters waarbij het keuze vakje rechts van diegene die je wilde aanvinken, werd geselecteerd.(b.v bij richtings verbod instellen bij variabele routes)
Als je het vakje van rechts naar links benaderd gaat het wel goed.
Ik hoop nu duidelijker.
Er was destijds iemand die dat onderwerp had aangekaart vandaar mijn opmerking.

Note: Het uitpakken van de zowel de update als de complete versie (build 109) gaat bij mij foutloos.

Met vriendelijk groet,
Peter Kramer

N-Spoor IB, HSI, Selectrix,DCC,Motorola
Koploper 6.3
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina