Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 192 / Bezoekers Vandaag: 12677
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 invalid variant type conversion
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

albertus

Netherlands
74 berichten

Geplaatst - 06 okt 2010 :  17:55:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Na een stroomstoring kan ik koploper niet meer opstarten. Ik krijg de melding Invalid variant type conversion. Ik werk met versie 6.7
Ik kan nu dus niet meer in het programma komen. Hoe moet ik dit oplossen?? DE PC blijft staan met het foto van de koploper over het scherm van de baan heen.

Wie weet wat te doen?

Albertus

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 06 okt 2010 :  17:57:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Albertus,

lijkt mij in ieder geval dat je de laatste versie van Koploper moet installeren, op de oude versies wordt geen support meer gegeven.

Het downloaden kan je niet vanaf de site van Pahasoft www.pahasoft.nl

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

albertus

Netherlands
74 Posts

Geplaatst - 06 okt 2010 :  18:01:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wissel,

Bedoel je dat via dit forum de update moet binnenhalen ? en schrijft hij die dan over mijn nu vastgelopen 6.7 heen, of moet ik eerst proberen om er weer in te komen? ik heb gelukkig op een usb stick mijn baan staan, misschien niet met alle laatste gegevens van de treinen maar wel de rest.
Ik ga nu eten en kijk morgen even of iemand anders een oplossing nog heeft.

Groeten

Albertus
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 06 okt 2010 :  18:24:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Albertus,

ja zet de installatie over de oude koploperversie heen, en nee ik verwacht geen andere oplossing vanuit dit forum. Updaten van Koploper gaat al lange tijd redelijk probleemloos, hooguit even de aanwijzingen in het scherm opvolgen.

met vriendelijke groet,

Walter Wissels

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

albertus

Netherlands
74 Posts

Geplaatst - 06 okt 2010 :  19:56:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wissels,

Na het eten opnieuw opgestart, toen gaf hij melding dat de database beschadigt was en dat de demo versie geladen zou worden. Nu heb ik eerst versie 7.1 gedownload. Maar na opstarten zat hier weer mijn database in, en kon ik weer niet openen. Heb nu voor zover ik kon vinden alles van de harde schijf gehaalt met de naam van mijn database. Ik hoop dat morgen koploper normaal opent, met de demo versie en dat via mijn usb stick mijn database weer kan laden. Nu even herstarten had geen effect, mischien dat er tijd over heen moet gaan.
Ik laat het weten.

Groeten

Albertus
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2548 Posts

Geplaatst - 07 okt 2010 :  02:45:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Albertus,

Het lijkt er inderdaad op dat er door de stroomstoring iets is beschadigd in je database, Koploper 6.7 of beide. Een mogelijk probleem met een beschadigd 6.7 heb je opgelost door 7.1 te installeren. Nu moet je de meest recente backup van je database weer inlezen. Daarna zou alles weer moeten werken zoals het moet. Om dit soort problemen te vorkomen, is het handig de optie "Backup maken bij afsluiten" aan te zetten. Je hebt dan altijd een goede backup. Succes ermee.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

albertus

Netherlands
74 Posts

Geplaatst - 07 okt 2010 :  17:35:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Het lijkt erop dat het probleem in de database zat. Want na laden van versie 7.1 pikte koploper toch nog ergens op de PC mijn datbase op en was er het zelfde probleem. Toen alles eraf gegooid, opnieuw versie 7.1 gedownload en via usb stick database geladen. Nu loopt alles weer.
Ik zal eens kijken of ik kan vinden waar je dan aan moet vinken van database opslaan bij afsluiten staat. Gelukkig maak ik vaak een backup op usb. Was ook nu weer de redding.

Groeten
Albertus.
Ga naar bovenaan de pagina

louwerse

Netherlands
36 Posts

Geplaatst - 07 okt 2010 :  19:01:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Albertus,

Het laatste kun je vinden onder Algemeen en dan Globale instellingen.
Dan vindt je:
"Actuele database bij afsluiten koploper wegschrijven in" en dan kun je kiezen waar je je gegevens wil opslaan.

Groeten Sam Louwerse.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina