Auteur |
Onderwerp |
|
olaf
Netherlands
78 berichten |
Geplaatst - 25 aug 2006 : 19:06:43
|
eindelijk heb ik nu de EasyControl van tams binnen .. het feest kan beginnen hoop ik. maar eerst denk ik een paar steckers kopen en wachten dat mijn loks omgebowd zijn .. ook al heb ik 2 digitaalsetjes binnen lenz mini silver... lijkzooo eenvoudig om de loks om tebouwen maar als je dat nog nooit gedaan hebt. gezien hebt... HELP .. vraag .. ik heb hier een rafo van 70v/a kan ik die ook als boost gebruiken? of wat is een booster nau eigentlijk? lasst wilde ik een foto platsen, maar kam niet in de uplod .. hoe kan dat.. was maar 600kb.. bedankt voor jullie geduld en hulp
olaf |
|
biem
Netherlands
95 Posts |
|
modelspoor
321 Posts |
Geplaatst - 25 aug 2006 : 19:33:10
|
Olaf, ik wil niet rottig doen, maar wordt het niet tijd dat je gewoon eens de handleidingen leest, en de aansluitschema's (tekeningen) bekijkt?? Alles wordt daarin uitgelegd in woord en beeld.
Mvg Wim.
|
|
|
pa1_hub
Netherlands
506 Posts |
Geplaatst - 25 aug 2006 : 19:48:01
|
Hallo Olaf,
Nee, de trafo van 70 VA kun je niet als booster gebruiken. Voor het aansturen voor je treinen heb je een booster nodig die het signaal van de centrale versterkt en op de rails zet. De 70VA trafo kun je wel gebruiken om de booster te voeden. Als je niet technisch aangelegd bent kun je de decoder(s) beter door een ervaren persoon in laten bouwen in plaats van het zelf te doen. Deze persoon kan je misschien ook wat meer vertellen hoe je een en ander aan moet sluiten.
Met vriendelijke groet, Hub
|
|
|
olaf
Netherlands
78 Posts |
Geplaatst - 25 aug 2006 : 20:30:30
|
bedankt voor jullie... uitleg olaf |
|
|
Peter Kramer
Netherlands
73 Posts |
Geplaatst - 25 aug 2006 : 20:52:07
|
Olaf,
Als jij woensdag bij me bent kan ik je het een en ander laten zien en uitleggen, zoals Hub al voorstelde. Loop niet te hard van stapel anders gaan er dingen fout of kapot door je enthousiasme.
Met vriendelijk groet, Peter Kramer
N-Spoor IB, HSI, Selectrix,DCC,Motorola Koploper 6.3 |
|
|
olaf
Netherlands
78 Posts |
Geplaatst - 25 aug 2006 : 21:23:42
|
beste mensen. De een zegt zus de de andere zegt .. zo .. Ik hoorde van (mijn treinwinkel) dat je gerust ZONDER BOOSTER kon rijden met een zware trafo. Jullie zeggen, ik moet per se een booster hebben. Ik wil de zaak ook niet opblasen of wat dan ook .. maar hoe dichter ik bij kom hoe onduidelijker het geheel word.
gr olaf |
|
|
johanR
Netherlands
30 Posts |
Geplaatst - 25 aug 2006 : 21:34:00
|
Hoi Olaf,
Ik heb ook de easy control maar hier MOET echt een booster bij omdat de easy control geen ingebouwde booster heeft. Het staat als het goed is ook heel mooi uitgelegd de gebruikshandleiding die er bijgeleverd is (zelfs een nederlands talige). Op de easy control zit namelijk ook geen aansluiting naar de rails toe. Er zit alleen een aansluiting op voor een programeerrail voor dcc decoders. In de handleiding staat ook heel duidelijk hoe je verschillende boosters aan kan sluiten (dcc of mm)
Groetjes Johan |
|
|
olaf
Netherlands
78 Posts |
Geplaatst - 25 aug 2006 : 22:12:14
|
mein frau(chen) krijgt een licht hartaanval als ik haar vertel dat ik OOK nog een booster noodig heb ..
gr olaf |
|
|
modelspoor
321 Posts |
Geplaatst - 25 aug 2006 : 22:22:27
|
Olaf, volgens mij is dat ook al een paar keer verteld, dus dat mag geen verrassing voor je zijn. Kwestie van de informatie welke hier of ergens anders gegeven wordt goed en aandachtig lezen. Ook Tams is daar glashelder over.
Mvg Wim. |
|
|
pa1_hub
Netherlands
506 Posts |
Geplaatst - 25 aug 2006 : 22:32:30
|
Hallo Olaf,
Wacht rustig tot woensdag, Peter laat je dan alles zien en legt het rustig aan je uit.
Hub
|
|
|
Riny
Netherlands
72 Posts |
Geplaatst - 25 aug 2006 : 22:56:52
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door olaf
mein frau(chen) krijgt een licht hartaanval als ik haar vertel dat ik OOK nog een booster noodig heb ..
Niet hatelijk bedoeld maar dan heb ik het getroffen met mijn vrouwtje. Ze laat mij gewoon mijn gang gaan zolang alles maar verantwoord blijft betreffende uitgaves voor de hobby. Sterker nog, soms ziet zij iets en zegt mij dan om er om te gaan.
Dus heb ik 33 jaar geleden toch die goeie uitgekozen in de uitverkoop bij mijn schoonvader. (Hij had er nog meer hoor)
Alleen ben ik diegene die een hartinfarct gehad heb (hahahahaha).
---------------------------------------------------------------- Groetjes, Riny
Don't drive faster then your Gardian angel can fly
Marklin Digitaal H0, DB/SBB, Tijdperk III / V, IB + Koploper.(C-Rails) |
|
|
|
Onderwerp |
|