Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 284 / Bezoekers Vandaag: 13514
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 stoppen inrijden lokloods en openen deuren
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

carfreak

Netherlands
66 berichten

Geplaatst - 19 sep 2010 :  10:18:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

ik heb een blok met 3 bezetmeld punten.
1 punt in de lokloods, 1 punt voor de lokloods, en een inrij punt.

hoe kan ik in koploper ervoor zorgen dat het volgende gebeurd.

trein rijd het inrij bezetmeld punt over en stopt op het bezetmeld punt voor de lokloods. ( dit is wel te doen)

nu wordt een wissel opdracht verstuurd om de loods deuren te openen ( dit is ook wel te doen door speciale acties )

maar dan moet de trein de loods binnen rijden en op het laatste punt stoppen. ( geen idee )

eenmaal op het bezetmeld punt in de loods moet de trein stoppen en dan word er weer een wissel opdracht verstuurd om de deuren van de lokloods te sluiten ( ook wel te doen met een speciale actie )

en alles moet natuurlijk ook vice versa )

Heeft iemand dit al eens gedaan/ of heeft dit lopen.
graag zou ik dan zijn/haar database willen ontvangen om het een en ander voor elkaar te krijgen.

Met vriendelijke groeten

Adriaan

Morris1

Belgium
79 Posts

Geplaatst - 19 sep 2010 :  12:04:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Adriaan,
Is het niet mogelijk van het spoor in de locloods een apart blok te maken? dan is het mogelijk van blok ..1 naar blok ..2 te rijden en met behulp van speciale actie deuren te openen en te sluiten.( Ben maar beginner hoor.)
Groetjes,
Morris

Morris

00/Koploper/Ecos/DCC/LDT
/EsuLokpilot/Bachmann
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 19 sep 2010 :  18:26:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Adriaan,

Morris heeft hierin gelijk, je moet wachten voor het openen van de deuren, dit vergt een extra blok. Ik denk dat je het handigste kan werken met een vaste route, hierin kan je een wachttijd in het 1e blok ingeven tot de deuren geopend zijn, met een logische actie, na de wachttijd kan de loc de loods in. Als ik juist aanneem dat het inrijpunt nog voor het punt voor de wissels naar de lokloods ligt, dit kan dan ook een afzonderlijk blok worden. Je hebt dus nu in ieder blok 1 bezetmeldpunt, en moet de vaste route eigenlijk bij voorkeur al beginnen naar het 1e blok, met als eigenschap dat de volgende blokken tot in de loods vrij moeten zijn.

met vriendelijke groet,

Walter
met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina