Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 168 / Bezoekers Vandaag: 13278
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Blok na blok laten zien op beeldscherm
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Bertus

Netherlands
1 bericht

Geplaatst - 06 aug 2010 :  18:48:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste koplopers
Ben een beginner en 1jaar in de vut eindelijk lekker bezig met het programma koploper heel veel het helpfile gebruikt maar ik loop nu tegen een probleem aan waar ik niet zo snel een oplossing voor vindt als ik in testmode gaat dan zie ik dat alles goed gaat treinen gaan van blok naar blok
ga ik daarna automatisch ryden dan blijft de trein op een blok staan maar rijd wel lekker zijn rondje dat zie ik niet op mijn beeldscherm daar zit ik nu mee kom er niet uit
help mij als het kan zal mijn database erbij doen als er iemand tyd daarvoor heeft om het na te kijken of ik goed bezig ben

Alvast hartelijk dank voor jullie bijdrage


Download Attachment: Engel_20100805_171504.bck
45,8 KB

M.vr groet Bertus

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 06 aug 2010 :  19:50:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Bertus,

ik kan aan jouw database geen touw vastknopen. Vele registers van Koploper zijn al opengetrokken zonder dat de basis gelegd is.

De basis van Koploper zit in onderhouden blokken, in onderhouden blokken worden terugmeldingen registreerd die de trein in een bepaaslde volgorde hoort tegen te komen. In combintie met keeropdrachten op de juiste plek (ik zie er geen 1 in jouw database, ook niet waar ze zouden moeten zijn) Terugmelders worden overal slechts 1x gebruikt, wat bij mij nog meer vragen oproept. De volgende stap is de wisselstraten leggen, dit lijkt zover ik kan zien binnen de resolutie van mijn scherm nog goed te gaan.

Neem een advies van een ervaren koploper ter harte, bouw een testbaan zoals de Aelderbaan en begin klein, of probeer een klein deel van je huidige baan te automatiseren. Registreer in de database waar de terugmeldcontacten liggen. dit is voor anderen belangrijk om jouw database ook werkelijk te kunnen bekijken.

met vriendelijke groet,

Walter



Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 06 aug 2010 :  23:41:59  Toon profiel  Reageer met citaat

Tot mijn verbazing kan ik in uw baan geen rondje ontdekken, het zijn twee keerlussen met een stuk enkelsporige baan ertussen.

Ik wil toch even één voorzetje geven, kun je daar al eens over nadenken.

Neem bv. blok 11 daar kan je naartoe van blok 10 en van blok 12.
Normaal krijg je dan dezelfde bezetmelders (van blok 11) maar in de omgekeerde volgorde, logisch want je rijdt andersom. Bij jou echter niet, jij krijgt er twee andere ?????

Normaal heeft een blok een inrijmelder en een stopmelder, bij omgekeerd binnenrijden wisselen die onderling van rol.

De bezetmelders moeten correct ingevoerd want koploper heeft geen "ogen", koploper verwacht op basis van "uw" gegevens een bepaalde bezetmelder tot zolang laat hij uw lok doorrijden.

Een bijzonder geval lijkt mij blok 5 een keerlus met aanvoerspoor in een blok. Ik vrees dat dat niet lukt. Daar moet iemand anders zijn licht over laten schijnen.


Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina