Ik heb een apart spoortje aangelegd om mijn treinen te ijken. Ik rijd N spoor en het spoortje is 90 cm (stuk tussen de bezetmelders). Uitloop spoor is aan beide zijde meer dan 90 cm. Bezetmelders reageren, trein ijken lukt maar .... trein stopt erg laat; zelfs te laat bij hogere snelheden. Ook al bij gemiddelde snelheid van ijken(decoderstap 12 van 28) is het uitloopspoor van 90cm al bijna onvoldoende. De trein rijd erg lang door. Is dat normaal? Heb de inst om te stoppen al verlaagd (1000 miliseconde naar 50) maar trein reageert hier niet, of niet waarneembaar op. Ideeen?
Ik ijk mijn loks (N-schaal)op max stap op de normale maximum snelheid van de lok dus bv. 160 kmh. Dan is het uitloop deel al langer dan een meter. Dat zal bij hogere snelheden en bv.HO dus nog langer zijn.
Ik gebruik nu een ovaaltje (uit startpakket) met twee bezetmelders .. stoort Koploper niet.
OK Denk dat ik ook maar een ovaaltje ga maken. Betekent t dat jouw ovaaltje uit 2 aansluitnde blokken bestaat of is t een ovaaltje met 2 blokken waar tussen een "vrije" baan zit?
OK Denk dat ik ook maar een ovaaltje ga maken. Betekent t dat jouw ovaaltje uit 2 aansluitnde blokken bestaat of is t een ovaaltje met 2 blokken waar tussen een "vrije" baan zit?
Meeste is vrije baan, alleen twee bezetmelderstukjes van 20 cm.