Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 154 / Bezoekers Vandaag: 13294
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 vertrek vertaging vs. speciale actie
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

dejong64

3 berichten

Geplaatst - 08 jun 2010 :  09:03:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedemorgen,

Ik ben bezig met het uitzoeken van speciale / logische acties met als bedoeling een ontkoppelactie.

Op zich gaat het allemaal goed alleen loop ik tegen 1 probleempje aan.

De trein stopt netjes boven de ontkoppelaar. Ik heb een special actie aangemaakt met trein in blok en dan het de loc in het bewuste blok. en trein gaat rijden. Als ik nu de loc naar het volgende blok sleep en rijden volgens bestemming, heeft deze trein een vertrek vertraging van 3 a 4 seconden. De ontkoppelaar wordt echter direct bekrachtigt en is dus weer naar beneden als de trein daadwerkelijk gaat rijden.

Als ik hier een vertraging op zet dan kan het dus voorkomen dat de ontkoppelaar net te laat geactiveerd wordt en de wagon optilt met een ontsporing als gevolg.

Is er een logische actie mogelijk die pas actief wordt als de trein daadwerkelijk gaat rijden.

Mvg,

Marcel.

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 08 jun 2010 :  09:26:00  Toon profiel  Reageer met citaat
HAllo Marcel.

Het aansturen van de ontkoppelaar kun je het volgende doen.

Maak een vaste route met de blokken die je daar voor nodig hebt,en ga naar het blok in onderhouden vaste treinroute waar je ontkoppelaar in zit en sleep je ontkoppelaar met je muis naar de onderste witte vlak met
de tekst diverse opties ( geselecteerde blok ). wel de Shift knop vast houden.
Kies voor gaat weer rijden (werkelijk).

Nu zal de ontkoppelaar aangestuurd worden als de trein de opdracht krijgt om te rijden, echter zal deze even blijven staan alvorens te rijden.

Lees eens in andere topics, zijn er nu iets van 5 van open met allerlei vragen over ontkoppelen, misschien dat je daar ook datgene eruit kan halen wat je kunt gebruiken.

Mvg

Ferdinad

N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks

Bewerkt door Ferdinand Paternoster op 08 jun 2010 09:31:10
Ga naar bovenaan de pagina

dejong64

3 Posts

Geplaatst - 08 jun 2010 :  09:30:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Ferdinand,

Bedankt voor het zeer vlotte antwoord.

Uiteraard heb ik de overige topics doorgelezen. Of ik heb er overheen gelezen of mijn probleempje stond er niet bij.

Ik ga in ieder geval proberen om jou genoemde oplossing te gebruiken. indien er meer problemen zijn meld ik me weer.

Het viel me inderdaad al op dat er diverse topics over zijn. Waarschijnlijk dat het toch iets is wat lastiger op te lossen is.

Marcel.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 08 jun 2010 :  17:47:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Marcel,

als aanvulling op vaste route van Ferdinand,

De ontkoppelaar werkt dus niet via een logische of speciale actie maar wordt puur vanuit de vaste route op het juiste tijdstip aangestuurd,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

dejong64

3 Posts

Geplaatst - 09 jun 2010 :  15:57:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter,

Ik heb inmiddels gisteravond bovenstaande geprobeerd, en wat mij een hele avond met de logische en speciale akties koste, is nu in een keer werkend gemaakt. Perfecte oplossing dus.

Nu de betrouwbaarheid van mn ontkoppelaar omhoog brengen en dan zijn we weer rond.

Thnx.

Marcel.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina