Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 104 / Bezoekers Vandaag: 7311
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 444
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Kadee ontkoppelen, en weer aankoppelen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Johan P

Belgium
54 berichten

Geplaatst - 05 mrt 2010 :  20:47:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Iedereen,

Ik werk met kadee koppelingen, en wou morgen het ontkoppelen dmv vaste treinrouters uitproberen: omlopen, lokwissel, etc. Koploper heeft hiervoor een functie waarmee je ietsjes kan terugrijden tot je over de ontkoppelmagneet staat, en dan de lok wegrijd.

Allemaal goed en wel, maar ik bedenk daarbij dat je een sleep achterlaat met de koppeling pal boven de magneet, en natuurlijk zover opengetrokken dat een lok die weer wil koppelen in de delayed stand de sleep gaat wegduwen.

Ik kan hier wel 3 oplossingen voor bedenken:
- Non delayed ontkoppel magneten kopen. Nuja, helaas heb ik hier nog 3 delayed liggen ;)
- Ofwel ga je met je losse lok in het blok, en duwt daardoor in delayed stand de hele sleep naar de andere kant van het blok en weg van de magneet, daar keer je terug naar het vorige blok, en weer terug naar het blok met de sleep, waar je nu probleemloos kan aankoppelen
- Ofwel ontkoppel je in het volgende blok, je rijdt naar nog een volgend blok, je keert terug naar het blok waar je sleep boven de magneet staat, en je duwt de sleep delayed naar zijn opstelspoor, waarna je de lok wegzet.

Die 2 laatste oplossingen verdienen geen schoonheidsoplossing vanwege de grote af te leggen afstand, tenzij je natuurlijk daar rekening mee gehouden hebt in je blokken (ik niet dus). Vandaar dat ik me afvroeg of er iemand een betere oplossing heeft voor aan dezelfde kant weer (automatisch) aan te koppelen met kadee's?

Groeten,
Johan
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina