Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 612 / Bezoekers Vandaag: 6878
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 733
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 SwitchPilot met servo: tsjik, tsjik, tsjik...
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

WouterL

Netherlands
85 berichten

Geplaatst - 09 feb 2010 :  15:53:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van WouterL  Reageer met citaat
Beste mensen,

Ik probeer een Esu servo een wissel te laten bedienen en heb daarvoor een SwitchPilot gekocht. De andere wissels werken al op andere - magneet - decoders (Littfinski). Ondanks de Nederlandse handleiding kom ik er niet uit.

De SwitchPilot heeft 4 gewone aansluitingen voor wissels en 2 voor servo's. Het gaat mij natuurlijk om de servo-aansluitingen.
Ik werk met DDW en koploper.

Ik heb de betreffende wissel nummer 18 gegeven (ik heb momenteel 7 (van de 12) wissels aangesloten en voor het gemak 5 decoders opgevoerd. Hoera, de decoder wordt herkend als ik op 18 muisklik. De SwitchPilot knippert niet meer; maar hij gaat uit zodra ik de pulsende servo aansluit: tsjik, tsjik, tsjik...

In Koploper heb ik 2 seconde opgegeven.

Met vriendelijke groet,

Wouter Looman



Als ik de SwitchPilot voeding geef en ik sluit de servo erop aan, dan gaan er kleine pulsjes naar de servo: tsjik, tsjik, tsjik enz. Maar misschien is dat in deze fase wel normaal.

Märklin, k-rails, Koploper, DDW, Littfinski: 1e bouwfase

Bewerkt door WouterL op 09 feb 2010 16:58:43

WouterL

Netherlands
85 Posts

Geplaatst - 10 feb 2010 :  14:43:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van WouterL  Reageer met citaat
Ok, een eerste hobbel is genomen. In tegenstelling tot wat in de handleiding staat, moet je dus geen externe trafo gebruiken voor de SwitchPilot. Via digitaalstroom aangestuurd begint het erop te lijken. Nu nog zorgen dat de servo niet blijft brommen in de eindstand.
Dat heb ik dus uiteindelijk gedaan door de servo te forceren met een klik waarbij ik dacht dat ik hem echt gesloopt had. Maar nu doet ie het
De bekrachtigingstijd in Koploper staat overigens op nul.

Märklin, k-rails, Koploper, DDW, Littfinski: 1e bouwfase

Bewerkt door WouterL op 10 feb 2010 15:29:17
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 10 feb 2010 :  21:46:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wouter,

Hoewel ik de servo-uitgangen van de Switchpilot niet gebruik, herken ik je probleem. Ik heb namelijk twee soorten functiedecoders, Viesmann en de Switchpilot. Bij de Viesmann gebruik ik een externe trafo en dat werkt prima. Bij mijn eerste Switchpilot ook een externe trafo aangesloten en er was geen land mee te bezeilen. Toen ik even wat testte, rechtstreeks op de digitale stroom werkte het ineens als een zonnetje. Sindsdien gebruik ik de Switchpilots dus zonder externe trafo. Ik zal nog eens in de manual duiken voor de afschakeling van de servo's.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 10 feb 2010 21:48:28
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina