Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 647 / Bezoekers Vandaag: 11030
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Automatisch rijden van een lok niet te starten
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

M.Schulte

Netherlands
19 berichten

Geplaatst - 28 jan 2010 :  22:12:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van M.Schulte  Reageer met citaat
Hoi,

Ben sinds kort weer begonnen met proefrijden na mijn baan flink veranderd te hebben.

Nu heb ik vanuit mijn vorige database de lokgegevens geimporteerd in de nieuwe.
Vanuit de loklijst pak in nu de lokken op en zet ze op de baan.
De ene lok is daarna normaal automatich te "starten" terwijl de andere alleen maar op "handmatig"blijft staan.
Deze lok heeft verder geen beperkingen oid maar toch krijg ik hem niet aan de gang.

Ben nu al twee dagen zoekende , verwacht dat ik vast ergens over een vinkje oid heen kijk, iemand een idee waar?

Groeten Marco

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 28 jan 2010 :  22:35:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Marco,

Als de loc in 2 richtingen zou mogen vertrekken, sleep deze van het ene naar het naastliggende blok. Mocht koploper dan ook nog niet de loc automatisch laten rijden, dan kan je nog kijken in onderhouden blokken of er een verbinding is,

Verder kan de trein te lang zijn voor het volgende blok, of is er een verbod in een vaste of variabele route.

Ook heb je nog mogelijke deadlocks of eenrichtingsblokken waarin al iets bezet is.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 jan 2010 :  22:35:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Marco,

Toch moet er iets zijn. Het is zo echt koffiedik kijken. Upload je database eens en geef hier bij even aan welke loc niet kan starten in een blok. Geef ook even aan naar welk blok de loc moet starten.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

M.Schulte

Netherlands
19 Posts

Geplaatst - 28 jan 2010 :  23:02:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van M.Schulte  Reageer met citaat
Walter,

Het kan zo makkelijk zijn , je moet het alleen even weten.
De lok naar het volgende blok gesleept en nu werkt het.
Kun je me nu ook vertellen waar ik de fout in ging want dat snap ik nog even niet.
Wist Koploper niet welke kant de trein op moest vertrekken?
Maar dan zou je toch nog altijd de "blauwe pijl" aan moeten kunnen klikken of vergis ik mij nu.

Ben blij dat het werkt, was de tweede lok met dit probleem, de eerste was na een herstart van Koploper verdwenen maar deze was hardnekkig.
Hoop dat het probleem verholpen is zo niet zal ik meteen de database backuppen zodat jullie misschien kunnen zien wat er fout gaat.

Ontzettend bedankt ik ga weer even flink toeren.
Hopen dat als de andere treinen op de baan komen het soepeler verloopt. ;-)

Top zo'n forum, pluim voor iedereeen die elkaar hier toch elke keer maar weer helpt.

Groet, Marco



Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 29 jan 2010 :  07:05:38  Toon profiel  Reageer met citaat
MArco,

Blauwe pijl komt in principe alleen als er slechts 1 vertrek richting is in een blok. Je moet zelf wel altijd zorgen dat de rijrichting van de loc de juiste is. Zijn er meer dan 2 mogelijkheden dan is 'blauwe' pijl niet van toepassing.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina