Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 67 / Bezoekers Vandaag: 1365
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 600
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Draaischijf Decoder
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Shadow

Netherlands
26 berichten

Geplaatst - 27 jan 2010 :  23:07:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Heren ,


Bij Esu is een beschrijving van een Mfx decoder die op een draaischijf aangesloten wordt . Heb gelezen dat het ook met een Esu 3.0 mogelijk is . Mij vraag is dus , is het mogelijk om dit in Koploper aan te sturen en zijn er mensen met ervaring ?
De reden is natuurlijk te vinden in de hoge prijs van de M. decoder .
Bij voorbaat dank .

M.v.g. Ruud .

buckfast_beekeeper

Belgium
78 Posts

Geplaatst - 28 jan 2010 :  10:18:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ruud,

Welke draaischijf gebruik je? Ik gebruik zelf een Fleischmann draaischijf 6152. Märklin 7286 komt uit dezelfde fabriek. Deze zijn zonder problemen aan te sturen met een Littfinski TT-Dec decoder. Kies je voor de zelfbouw versie kost die ongeveer 65€. De gebouwde versie met kastje kost ongeveer 89€.

Je hebt dan effectief een decoder waar je zowat alles kan instellen.

MVG

Theo

Honing kan men importeren, bestuiving niet
Ga naar bovenaan de pagina

Shadow

Netherlands
26 Posts

Geplaatst - 29 jan 2010 :  22:35:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Theo .


Bedankt voor je reactie .
Gebruik de draaischijf 7286 van Marklin . De decoder die je beschrijft heb ik ook in overweging genomen maar was een artikel bij Esu tegengekomen over een Esu 3.0 in combinatie met de draaischijf .
Daar het nog een hele ombouw betreft en voordat ik hier aan begin
vraag ik naar ervaringen van andere gebruikers .
Is het mogelijk om deze aanpassing dan ook in Koploper te gebruiken ?

M.v.g. Ruud .
Ga naar bovenaan de pagina

lou

Netherlands
36 Posts

Geplaatst - 31 jan 2010 :  06:47:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Theo,

Ik lees zojuist dat jij een Littfinsk TT-DEC draaischijf decoder gebruikt. Ik gebruik deze ook. Ik moet eigenlijk twee sporen om-programmeren(op een andere positie zetten).Bij het eerste programmeren heb ik veel problemen gehad om de decoder te laten doen wat ik wilde en deze op te nemen in het automatisch rijden in KL. Ik heb nu 5 sporen werkend,waarvan er 2 moeten worden veranderd. Ik was benieuwd naar jou ervaring.Ik rijd Marklin 3-rail, CS1 reloaded, Marklin 7286 draaischijf
Alvast bedankt voor je reactie!
Met vriendelijke groet,

Lou

MARKLIN C-RAIL, CS1 RELOADED (ESU) LAPTOP VISTA PROFESSIONAL
Ga naar bovenaan de pagina

buckfast_beekeeper

Belgium
78 Posts

Geplaatst - 06 feb 2010 :  19:31:07  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadow

De decoder die je beschrijft heb ik ook in overweging genomen maar was een artikel bij Esu tegengekomen over een Esu 3.0 in combinatie met de draaischijf .



Ongeveer dezelfde ombouw zal je vinden op de website van sb-modellbau. Of dit de ideale oplossing is? Een Lokpilot is tenslotte niet ontworpen om een draaischijf millimeter nauwkeurig te positioneren.

Er is ook nog de oplossing van Sven Brandt. Er is ook daar wel wat ombouw werk nodig.



MVG

Theo

Honing kan men importeren, bestuiving niet
Ga naar bovenaan de pagina

buckfast_beekeeper

Belgium
78 Posts

Geplaatst - 06 feb 2010 :  19:37:23  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door lou

Beste Theo,

Ik moet eigenlijk twee sporen om-programmeren(op een andere positie zetten).Bij het eerste programmeren heb ik veel problemen gehad om de decoder te laten doen wat ik wilde en deze op te nemen in het automatisch rijden in KL. Ik heb nu 5 sporen werkend,waarvan er 2 moeten worden veranderd. Ik was benieuwd naar jou ervaring.Ik rijd Marklin 3-rail, CS1 reloaded, Marklin 7286 draaischijf
Alvast bedankt voor je reactie!
Met vriendelijke groet,

Lou

MARKLIN C-RAIL, CS1 RELOADED (ESU) LAPTOP VISTA PROFESSIONAL



Hallo Lou,

Zelf werkt mijn draaischijf nog niet automatisch. Er ontbreken nog enkele stukken spoor en terugmelders.

De draaischijf kan ik echter al wel besturen met koploper. Elk spoor wordt netjes geselecteerd zoals gevraagd in Koploper. De bediening van de schijf zal dus wel los lopen. Alleen even juist ingeven.

Kan je iets meer info geven wat het probleem is of wat je bedoeld met 2 sporen "veranderen". Is dit binnen Koploper of is het in de programmering van de decoder?

MVG

Theo

Honing kan men importeren, bestuiving niet
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina