Auteur |
Onderwerp |
|
lieberom
Netherlands
52 berichten |
Geplaatst - 23 jan 2010 : 22:46:57
|
Goedenavond,
Wie helpt mij op weg. Als de lok in het volgende aankomt en de wagonnen nog in blok rijden waar de lok net uitkomt krijg ik regelmatig(te vaak) een spookmelding. Wat kan ik doen om dit te voorkomen, negeren?
Bij voorbaat dank,
Theo
Koploper, IB, HSI-88, N-schaal. |
|
karst.drenth
Netherlands
80 Posts |
Geplaatst - 23 jan 2010 : 23:15:27
|
Hoi,
Volledige (stroom)detectie op alle assen van je materieel toepassen. Het probleem is, dat de wielen van je wagens de bezetmelders van de voorgaande blokken activeren bij het passeren van de sectie overgangen.
Anders dan volledige detectie zit er helaas in dat geval niet op...
Grtzz,
Karst |
|
|
lieberom
Netherlands
52 Posts |
Geplaatst - 23 jan 2010 : 23:29:08
|
Bedankt Karst,
Zou het ook helpen als alleen de laatste (twee) wagon(nen) voorzien van stroomdetectie?
Theo
Koploper, IB, HSI-88, N-schaal. |
|
|
Jan Huchshorn
Netherlands
343 Posts |
Geplaatst - 24 jan 2010 : 09:45:05
|
Hallo Theo,
Stroomdetectie op alle assen is waarschijnlijk wel de mooiste oplossing.
Je kunt het ook met Koploper regelen. Ga naar "Instellingen per database" > "Remmen/Spooktrein/Massa" en verhoog de tijd bij "Minimaal vrije tijd bezetmelder/spooktrein".
Als je alleen de laatste wagens van stroomdetectie voorziet, zul je de tijd fiks moeten verhogen. Gewoon wat mee experimenteren.
Jan |
|
|
karst.drenth
Netherlands
80 Posts |
Geplaatst - 25 jan 2010 : 00:35:15
|
Theo,
dat zou kunnen, maar in dat geval kun je misschien beter het te verlaten blok pas vrijgeven op de laatste bezetmelder ( stopmelder ) in het volgende blok. Truuk is, dat KL het te verlaten blok nog niet mag hebben vrijgegeven als de laatste wagen er nog niet uit is.
Grtzz,
Karst |
|
|
|
Onderwerp |
|