Auteur |
Onderwerp |
|
grint019
Netherlands
50 berichten |
Geplaatst - 17 jan 2010 : 16:20:02
|
Hallo Bij mijn baan wordt een maximaal 1 blok gereserveerd bij het vetrekken van een loc. Ik zou - indien de loc achteruit rijdt - graag twee blokken willen reserveren. Is dat mogelijk?
Ook heb ik aangegeven dat er geen treinen mogen komen in blok 8. Toch gebeurt dat. Hoe kan dit?
In de blokken 9 & 10 mag geen trein stoppen, ook dat gebeurt toch nog.
Ik doe vast iets niet helemaal goed. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
mvg Ernst
Download Attachment: BaanErnstdm3.bck 56,45 KB |
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 17 jan 2010 : 16:38:29
|
Hoi Ernst,
Je hebt wel in variabele routes aangegeven van blok 8, 9 en 10, maar die variabele routes worden nergens gebruikt. Voor de route 'rangeren uitgesloten' moet je dat bij onderhouden treintypes aanvinken, voor de andere routes in de rijwindows van de locs (tabblad rijgedrag). Of je moet bij de variabele route aangeven dat die geldig is voor alle.
De andere vraag begrijp ik niet. De optie extra blokken reserveren is er om seinstelsels goed te laten werken. Dan maakt het toch niet uit of een loc voor- of achteruit rijdt?
groet, Huub |
|
|
grint019
Netherlands
50 Posts |
Geplaatst - 17 jan 2010 : 17:42:59
|
Hallo Huub
Bedankt voor je snelle reactie Wat ik bedoel is: als de trein met het rangeren achter uit rijdt komt deze aan het einde van blok 12 terecht. Maar de wagons komen in blok 11 terecht, waar mogelijk al een trein staat. Als ik nou zou kunnen aangeven dat bij het achteruitrijden 2 blokken bezet zijn, dan voorkom ik dat probleem toch? groetend Ernst |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 17 jan 2010 : 21:19:33
|
Nee, dat gaat met deze optie niet werken.
Je kunt de oplossing in Koploper zoeken bij de vaste routes, waar je de mogelijkheid van alternatieve stopplaatsen hebt. In jouw baanplan stop je bij een geduwde trein dan niet op de bezetmeldpunt 2.07 van blok 12, maar op 2.08. Dit werkt alleen goed als de wagons geen van allen voor een bezetmelding kunnen zorgen. Andere optie is te zorgen dat bij een geduwde trein de op kop lopende wagon ook een bezetmelding geeft.
Huub |
|
|
grint019
Netherlands
50 Posts |
Geplaatst - 19 jan 2010 : 23:49:07
|
Beste Huub
Bedankt voor je antwoord. Ik ga er mee aan de slag.
groetend Ernst |
|
|
|
Onderwerp |
|