Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 617 / Bezoekers Vandaag: 10976
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 lampjes treinstel knippert
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

albertus

Netherlands
74 berichten

Geplaatst - 06 jan 2010 :  17:15:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik zit met het probleem, dat van 1 treinstel de front en sluitlichten heletijd aan en uit gaan, dus knipperen in een langzaam tempo.
Alle normale zaken zoals controleren of de rijstappen in de centrale en in de decoder gelijk zijn ingesteld zijn al geprobeerd. Er zit een ulenbrock 21 polige decoder in , ook al een andere decoder geprobeerd ,maar zelfde probleem. Op de programeerrails via een andere centrale ( ulenbrock) dan geen knipperen. Maar wel als hij op de hoofdbaan staat, met Ecos centrale. Ook al een ander adres geprobeerd, en gekeken of er niet een andere lok b.v zelfde adres had en in conflict is maar niets werkt. Ik vermoed dat of koploper of de centrale een stoorpuls uitgeeft.
Heeft iemand nog een idee waar ik nog naar kan kijken????????

Groeten

Albertus

buckfast_beekeeper

Belgium
78 Posts

Geplaatst - 06 jan 2010 :  17:29:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Albertus,

Koploper de schuldige? Dat zou ik heel vreemd vinden. De meeste decoders gaan knipperen als ze overbelast worden. Ik heb zelf een Trix Krokodil gehad met Uhlenbrock 76420 decoder. Bij het starten van de baan stond hij ook bijna altijd te knipperen. Zonder dat er ook maar een pc met koploper aanwezig was. Baan afzetten en terug aan, was voldoende om een "normale" toestand te krijgen. Het was ook de enige aanwezige Uhlenbrock decoder met dit fenomeen. Ik heb de decoder vervangen door een Esu LokPilot en geen probleem meer.

Probeer de decoder eens te vervangen door een ander merk. Kijk wat er dan gebeurd.

MVG

Theo

Honing kan men importeren, bestuiving niet

Bewerkt door buckfast_beekeeper op 06 jan 2010 17:30:12
Ga naar bovenaan de pagina

albertus

Netherlands
74 Posts

Geplaatst - 06 jan 2010 :  17:36:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Het is niet koploper, heb ik gemerkt, als ik de communicatie uit doe en alleen de centrale aan dan blijft hij het doen. Een fout in decoder kan ik begrijpen ,maar ik heb al een andere zelfde type geprobeerd. Ander merk heb ik zo niet liggen. Zou het dan aan de combinatie Ecos en ulenbrock kunnen liggen? bij de 8 polige decoders nooit problemen gehad, is de 21 polige complexer ???

Albertus
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 06 jan 2010 :  17:52:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Albertus,

Er kan natuurlijk bij de aansluitingen van je 21-polige interface iets fout zitten, dat een lichte kortsluiting veroorzaakt en daardoor overbelasting. Zelf ben ik overigens geen fan van Uhlenbrock decoders. Ik heb er vaak problemen mee. Ik heb zelf ook een Uhlenbrock 76400 gehad, die om de haverklap begon te knipperen. Even het TC uitschakelen en weer aan hielp dan even, maar slechts tijdelijk. Ook resetten van de decoder was niet meer mogelijk. Conclusie: Naar de eeuwige rangeervelden. Met de ESU en Lenz decoders vrijwel nooit.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

albertus

Netherlands
74 Posts

Geplaatst - 15 jan 2010 :  16:52:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Nog even een terugblik.Want ik vind het netjes om een draad af te handelen.
Ik heb nu een ESU decoder erin en het ziet er naar uit dat het probleem verholpen is.
Bedankt voor de info.

Albertus
Ga naar bovenaan de pagina

buckfast_beekeeper

Belgium
78 Posts

Geplaatst - 16 jan 2010 :  13:08:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Fijn dat het opgelost is.

MVG

Theo

Honing kan men importeren, bestuiving niet
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 17 jan 2010 :  15:25:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Albertus,

Bedankt voor het afsluitende bericht en ik sluit me aan bij Theo: Mooi dat het probleem is opgelost. Ik heb gisteren mijn niet te programmeren Uhlenbrock functiedecoders maar omgeruild voor ESU's. Werkte ook meteen probleemloos.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 17 jan 2010 15:26:16
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina