Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 169 / Bezoekers Vandaag: 7512
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 Logische actie's op Treintype laten reageren
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Pieter

Netherlands
34 berichten

Geplaatst - 04 jan 2010 :  11:39:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Goeden Morgen, alle beste wensen voor alle forum gebruikers.
Tot nu toe volgende wens nog niet kunnen vinden op dit forum.
Zou het mogelijk zijn, om Logische acties, niet alleen op loc, maar OOK op trein-type te laten reageren.
Ik laat op mijn baan een loc in 1 vaste route, een kudde wagons ophalen, dan op een ontkoppelaar in 2 delen van maken, dan 1 deel echt laden en wegzetten ( Krois koppeling), vervolgens volgende deel ophalen, laden en weer wegzetten en daarna van dit alles weer 1 lang deel maken. Tijdens deze klus laat ik loc 1 meerdere malen van trein type veranderen, i.v.m. doorrijden in blokken. Het laden gebeurd met diversen speciale acties, en alles gaat nu, zo goed als,geheel foutloos. Echter, om het nog mooier te laten gaan, zou het best handig zijn, als ik bepaalde logische actie's op Trein-type kan laten reageren, in plaats van alleen op loc. ( b.v. Trein type gaat van/naar blok)
Ben benieuwd....
Met vriendelijke groeten: Pieter.

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 04 jan 2010 :  13:16:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Pieter,

Als jij precies opgeeft wat je zou willen hebben bij de logische acties: wie weet is het wel simpel in te bouwen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Pieter

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 04 jan 2010 :  14:05:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul.
Allereerst bedankt voor uw snelle reactie, en natuurlijk ook de allerbeste wensen voor 2010. Tevens wil ik U ook bedanken voor koploper in zijn geheel. Sinds ik ermee in aanraking ben gekomen, is de hobby eindeloos interessant geworden, en zijn de winters nog nooit zo kort geweest!

Om op het topic terug te komen, als voorbeeld:
voor mijn ontkoppelrail, maak ik volgende logische actie:
Trein( loc dus) rijdt van/naar blok en vink 1 bezetmelder aan. Zodra de trein, na xx cm doorrijden, om op de ontkoppelaar te komen, in de aangegeven richting wegrijdt, zorgt een speciale actie voor activering ontkoppelaar. Echter wil ik dat dezelfde loc ook naar hetzelfde blok kan rijden, ZONDER activeren ontkoppelaar. Ik heb al met 2 bezetmeldpunten gewerkt, alleen niet genoeg lengte in blok ( vrij kleine baan).
Tweede voorbeeld:
Ik heb een laad-silo gemaakt, welke bediend wordt door een servo. Die wordt weer aangestuurd in speciale actie's, geactiveerd door een logische actie, nml trein rijdt van/naar blok en 1 bezetmeldpunt. die trein is bij mij nu loc 2. Ik ga echter 2 type wagons laden, dus 2 verschillende inhouden en 2 verschillende tijden dat de silo moet storten, tevens moet de trein een stukje oprijden tijdens het laden en weer stil staan. Dit werkt nu allemaal foutloos, met een aantal logische en enkele speciale actie's en 2 bezetmeldpunten kan ik alles bepalen, stop tijden, openen en sluiten silo, doorrijden en weer stilstaan en vervolgens volgende wagon laden. Dit zou echter iets makkelijker kunnen, als ik die logische actie's op trein type kan laten reageren, in plaats van alleen op loc. ( bv: "Kolen-trein gaat laden" en "erts trein gaat laden").
ben, weer, benieuwd....
m.vr.gr: Pieter
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 04 jan 2010 :  17:08:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Pieter,

In versie 6.7 kan je toch een logische actie laten reageren op een treintype. Wat jouw probleem dan is, gaat een beetje langs mij heen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Pieter

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 04 jan 2010 :  18:05:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn probleem is dan waarschijnlijk, dat ik eerst eens van 6.5 naar 6.7 moet upgraden.
ga eens kijken.
Ik raak dan toch geen gegevens kwijt, als ik dat doe?
Ga naar bovenaan de pagina

Pieter

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 04 jan 2010 :  18:56:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul, sorry van mijn kant, Was weer eens veeeel te snel. Heb zojuist upgrade naar 6.7 uitgevoerd, wat ik al veeeel eerder had moeten doen, en ziedaar......het bestond al!!
In ieder geval bedankt voor uw support.
Ga naar bovenaan de pagina

louwerse

Netherlands
36 Posts

Geplaatst - 04 jan 2010 :  21:32:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Pieter,

Wat jij allemaal kan met je baan met Koploper, als ik het zo lees,dat is niet niks. Als je ooit nog wat tijd over hebt, maak daar maar eens een filmpje van.

Groeten Sam Louwerse.
Ga naar bovenaan de pagina

Pieter

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 05 jan 2010 :  10:46:47  Toon profiel  Reageer met citaat
@ Louwerse. Ik zal eens kijken, ben niet zo goed in het plaatsen van filmpjes, zal eens kijken hoe dat gaat. Wordt dan wel een lang filmpje, aangezien ik zo'n beetje alles laat doen wat een loc kan doen, afkoppelen, omrijden, aanpikken, splitsen van de trein in 2 delen en dan elk deel echt laden, dan alles opnieuw met als verschil dat er dan weer gelost wordt. Kan dus even duren, maar zal mijn best doen.
Groetjes: Pieter
Ga naar bovenaan de pagina

louwerse

Netherlands
36 Posts

Geplaatst - 05 jan 2010 :  20:48:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Pieter,

Als je het zou lukken, zou ik het heel leuk vinden !
Ik wacht het met belangstelling af.

Groeten Sam Louwerse.
Ga naar bovenaan de pagina

Pieter

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 08 jan 2010 :  11:44:23  Toon profiel  Reageer met citaat
@ louwerse,
Goeden middag.
Heb in de haast geprobeerd met dig. camera-film functie wat filmpjes te maken, zijn echter van slechte kwaliteit . Ik heb zelf, op dit moment, geen camera bij de hand, maar zal, zodra ik terug ben, eens kijken of ik die ergens kan "lenen".
Ik zal je op de hoogte houden, ben waarschijnlijk Zondag avond pas weer binnen, dus zal mijn best doen.
Ga naar bovenaan de pagina

louwerse

Netherlands
36 Posts

Geplaatst - 09 jan 2010 :  11:11:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Pieter,

Neem voor alles ruim de tijd. Het hoeft helemaal niet op korte termijn. Ik heb van filmpjes maken geen verstand, maar ik denk, dat het nogal tijdrovend is. Je "Koploperbaan" gaat natuurlijk altijd voor !

Mvg. Sam Louwerse
Ga naar bovenaan de pagina

Pieter

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 01 feb 2010 :  20:28:55  Toon profiel  Reageer met citaat
@ Louwerse.
Ik ben momenteel bezig met een plotseling groot droogdok project op mijn werk. Hierdoor, helaas, even weinig tijd voor het maken van een goed filmpje. ( Ook heb ik, behalve mijn dig. foto-toestel met vrij slechte kwaliteit film mogelijkheid, nog even geen andere mogenlijkheid om een goed filmpje te maken, heb nog geen dig. camera.) Ik heb wel wat gemaakt, maar natuurlijk kan alles altijd beter. Hoe kan ik U alvast iets sturen? Ik geloof nooit dat de forum-chefs het leuk vinden als ik een paar filmpjes op dit forum zet, die vrij slecht te zien zijn.

HO, Twin Centre, Koploper, Nederlands spoor Materiaal en nu dus geen geld meer....
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 01 feb 2010 :  21:19:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Pieter,

YouTube lijkt me daarvoor een prima manier.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Pieter

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 02 feb 2010 :  21:23:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja, heb ik inderdaad al over zitten denken, maar die kwaliteit is echt slecht. Gaat nog wel even duren voordat ik een echte Camera kan gebruiken, zal het momenteel nog even moeten doen met mijn huidige. Zodra het beter is, zal ik een linkje plaatsen......ben er dus hard mee bezig...

HO, Twin Centre, Koploper, Nederlands spoor Materiaal en nu dus geen geld meer....
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina