Auteur |
Onderwerp |
|
jelle vl
Belgium
21 berichten |
Geplaatst - 28 dec 2009 : 22:00:15
|
beste,
Ben al geruime tijd bezig te experimenteren met dynamische bloklengte. Nu denk ik dat het volledig draait maar op sommige momenten lukt automatisch rijden helemaal niet en blijft elke trein staan! Iemand enig idee wat de oorzaak hier kan zijn? In bijlage is een backupp bestand van de baan te vinden. Hopen op een positief antwoord
Groetjes, Jelle
Download Attachment: jelle.bck 43,9 KB |
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 28 dec 2009 : 22:17:13
|
De treinlengte is overal 999 cm en dat past niet in de blokken. Je hebt wel de lengte bij onderhouden locomotieven ingevoerd, maar niet in de tab rijgedrag van de rijwindows. Daar dus even invoeren, dan werk het vermoedelijk wel.
groet, Huub |
|
|
jelle vl
Belgium
21 Posts |
Geplaatst - 28 dec 2009 : 22:43:59
|
ah dit staat los van elkaar? Dan moet je de lengte 2 maal ingeven, kan hier dan geen verwarring rond ontstaan? Zoals verschillende lengte in het ene, en andere lengte in het andere? of moet je bij locomotieven de lengte van de loc invullen en in het tabblad de lengte van de volledige trein? mvg |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 28 dec 2009 : 23:52:21
|
quote: [i] of moet je bij locomotieven de lengte van de loc invullen en in het rijwindow de lengte van de volledige trein?
Bingo..
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 29 dec 2009 : 11:27:02
|
Hoi Theo en Jelle,
Bijna Bingo. Bij de locomotieven geef je de lengte op van de loc. In het rijwindow geef je de lengte op van de sleep, dus de trein zonder loc (alleen de wagons of de rijtuigen), en dus niet de volledige trein. Koploper telt er dan zelf de lengte van de loc bij op. Deze totale lengte staat dan tussen haakjes achter de ingegeven lengte. Door loclengte en de lengte van de sleep apart te gebruiken, kun je ook locwissels uitvoeren
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 29 dec 2009 : 11:59:06
|
Dirk,
Hoe krijg jij dat tussen haakjes.
Ik heb zitten zoeken in mijn database maar kan nergens een instelling vinden, terwijl ik wel bij enkele loks de lengte heb ingevuld.
Gevonden, instelling bij de database. Dirk je verhaal is dus niet kompleet en afhankelijk van deze instelling.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 - IB - loconet |
Bewerkt door Wim Romijn op 29 dec 2009 12:17:15 |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 29 dec 2009 : 15:29:37
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door phdirk
Koploper telt er dan zelf de lengte van de loc bij op. Deze totale lengte staat dan tussen haakjes achter de ingegeven lengte. Door loclengte en de lengte van de sleep apart te gebruiken, kun je ook locwissels uitvoeren
En bij automatische lengtemeting, die bij mij een paar blokken voor mijn schaduwstation zit , past koploper netjes de lengte van de sleep aan en laat die van de lok dezelfde...netjes toch.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 29 dec 2009 : 17:47:36
|
Hallo Wim,
Bedankt voor je aanvullende opmerking. Omdat het vinkje default uit staat, is dat bij mij de standaardinstelling en was het me niet opgevallen dat het ook anders kon. Zet je het vinkje bij [Lengte rijwindow: inclusief locomotief & bij dubbeltractie alleen baas] onder [Algemeen-1] aan, dat moet je wel de complete lengte ingeven.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
Bewerkt door phdirk op 29 dec 2009 17:49:58 |
|
|
|
Onderwerp |
|