Ik ben nu een tijdje aan het stoeien met logische- en speciale acties en kom met de laatste stap niet meer verder. Het probleem is als volgt. Het gaat om een enkelspoor overweg (2 richtingen bereden) in blok 4 met slagbomen. Dit werkt allemaal perfect. Daarnaast ben ik 2 geluidsbestanden gaan toevoegen voor slagbomen omlaag en omhoog (verschillend geluid). Het geluidsbestand voor omlaag gaat perfect, maar zo gauw de slagbomen weer omhoog gaan dan wordt er geen geluid afgespeeld. Voor de simulatie heb ik de .wav files ingekort omdat de communicatie logging anders met de melding komt dat er een bewerking nog bezig was. Op het baantje zelf is het probleem identiek aan de simulatie.
Download Attachment:RPMeijer.bck 54,08 KB Gr Richard
Bij mij gaat er nooit geluid af alleen als ik er 2 speciale acties van maak 1 voor het bedienen van de decoder en 1 voor het afspelen van het geluid dan werkt het wel.
Of dit juist is weet alleen Paul maar het lijkt of het niet altijd goed gaat als er in 1 speciale actie en een decoder en geluid afgespeeld moet worden.
Ik zou zeggen splitst elke handeling in 1 voor de decoder en 1 voor geluid.
Bedankt voor het snelle antwoord en ik ben meteen aan de slag gegaan met het scheiden van de acties en geluidsbestanden. Ik ben nu weer een stap verder en een klein stapje teruggegaan. Af en toe wordt het verkeerde geluidsbestand afgespeeld en de slagbomen gaan nu niet synchroon met het geluid, maar dat is een kwestie van fine-tunen denk ik.