Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 744 / Bezoekers Vandaag: 12977
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 ervaring in de buurt van Drachten ?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Paramax

Netherlands
15 berichten

Geplaatst - 20 dec 2009 :  16:14:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zoek iemand met ervaring in Koploper/digitaal uit het noorden die bereid is om mij "op gang" te helpen met Koploper, dwz langskomen; kopje koffie en kijken wat ik verkeerd doe...
Heb een eenvoudige proefbaan gemaakt. Rij H0 met Lenz, S88 terugmeldmodule, S88XPressNetLi interface, laptop.
Kan de zaak niet correct aan de praat krijgen, ondanks doorworstelen van de handleiding en de Beginnershandleiding.
Ben bereid reiskosten te vergoeden.
Stuur mailtje naar paramax@tiscali.nl

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 20 dec 2009 :  17:27:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Max,

Ik vraag me dan toch een beetje af: jij hebt volgens mij al jaren Koploper. Wat heb jij dan al die jaren gedaan?

Een forum is juist om elkaar te helpen. Als je problemen Koploper betreffen zou ik gewoon hier de vraag stellen en volgens mij lukt het in 99% van alle gevallen het probleem middels het forum op te lossen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 20 dec 2009 :  22:23:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Max en Paul,

Meestal ben ik het helemaal eens met Paul, maar nu toch even niet. Paul heeft gelijk dat je veel via het forum kunt oplossen. We hebben in Zuidwest Nederland Noordwest België echter ook een clubje fanatieke Koploperisten dat regelmatig bij elkaar op bezoek gaat om elkaars problemen te bespreken en op te lossen. Soms zijn we als clubje bijelkaar, in andere gevallen helpen we elkaar één op één. Dat is een zeer effectieve aanvulling op het forum. Helaas is Drachten niet in de buurt van Dordrecht, maar er zijn zeker Koploperisten in de omgeving. Max, in ieder geval verder veel plezier en succes met Koploper.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

n/a

196 Posts

Geplaatst - 21 dec 2009 :  09:36:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dirk,

Je kan mij veel vertellen maar als jij als nieuwkomer met Koploper aan de slag gaat moet het met behulp van de zeer uitgebreide documentatie en met behulp van dit forum zeker lukken.
Ik krijg wel eens de indruk dat de beginner direct een complexe baan wil gaan bouwen. Ja, dan vraag je om problemen.
Zie de discussie over hoe lang moet een bezetmelder zijn.
Maak tocht eerst een eenvoudig rondje met een inhaal spoor en ga daar mee experimenteren.
Maak vooral fouten in het begin, daar leer je van. Probeer de beginselen van Koploper te doorgronden.
Paul heeft het zo gemaakt dat als je de vinkjes laat staan Koploper vaak direct werkt.

Tegen Max zou ik willen zeggen: Op 29-07-2009 vraag je om support.
Een aantal enthousiaste Koploper gebruikers bieden dan onmiddellijk hulp aan echter van jouw kant blijft het daarna stil.
Ja, zo kom je natuurlijk niet verder.

Groet,
Rob

Edits Pro Booster, MRdirect, Koploper, HSI-88, Zimo, Lens LS150, HO, 2 rail.

Bewerkt door n/a op 21 dec 2009 11:47:05
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 21 dec 2009 :  11:59:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Forum is en blijft vrijwillig; om een gebruiker zo te benaderen komt niet echt vriendelijk over!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

n/a

196 Posts

Geplaatst - 21 dec 2009 :  12:22:50  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Rob,

Forum is en blijft vrijwillig; om een gebruiker zo te benaderen komt niet echt vriendelijk over!

Mvg,
Paul.



Hallo Paul,

Daar heb je gelijk in.
Echter ben ik wel de mening toegedaan dat als iemand gebruik maakt van dit forum door een vraag te stellen en en aantal gebruikers bieden dan direct hulp aan, het wel zo fatsoenlijk is om in ieder geval te reageren.

Groet,
Rob

Edits Pro Booster, MRdirect, Koploper, HSI-88, Zimo, Lens LS150, HO, 2 rail.

Bewerkt door n/a op 21 dec 2009 12:26:23
Ga naar bovenaan de pagina

Paramax

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 21 dec 2009 :  19:36:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb inderdaad jaren geleden al een licentie voor koploper aangevraagd. Door omstandigheden (verhuizing, drukke baan) ben ik er echter nooit aan toegekomen om het eens echt toe te passen.
Deze zomer heb ik de spullen wederom uit de dozen gehaald; Eenvoudige baan opgezet en via Wim Ros wat kant-en-klare hardware aangeschaft.(dan weet ik tenminste zeker dat het niet aan soldeer/bouwfouten kan liggen)
Soms heb ik dagen achter elkaar tijd; soms wekenlang niet.
Het lijkt mij dus wel handig om wat hulp ter plaatse te vragen via dit forum.
Lijkt me wel gezellig en leerzaam (voor mij dan)

Groet, Max.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina