Een jaartje ( of langer ) geleden vroeg ik mij al of het mogelijk was om alles aan te sturen met een USB poort i.p.v. de poort die nu gebruikt wordt. Samen met nog iemand anders hebben we een verloopstuk gekocht naar USB. Echter wou het niet werken.
Is daar misschien al een mogelijkheid voor voorzien?
Welk systeem gebruik je. Er is inmiddels al veel geschreven over USB-Serieel conversie voor de Intellibox/TwinCenter op dit forum. Even zoeken kan veel informatie opleveren. Essentieel is daarbij om altijd de meest up-to-date driver voor je USB-serieel kabel te installeren.
Ik wordt hier toch altijd een beetje moe van. Wat wil er niet werken? Trouwens de meeste digitale centrales/interfaces zijn niet USB naar gewoon comm of TCP/IP. Even zoeken op het forum en je ziet dat dit een regelmatig onderwerp is.
Een ding wil ik je wel zeggen: Koploper gaat nooit native USB ondersteunen. Waarom? Omdat ik gewoon geen zin heb om me daar in te verdiepen en omdat de interfaces hier niet op zijn gebasseerd (behalve Lenz; echter deze kan ook in USB/Comm converter mode worden gezet, waardoor er in Windows een commpoort ter beschikking komt).
Als het niet werkt, USB/Comm converter kan dit twee oorzaken hebben: je gebruikt 'oude' drivers voor deze converter of de converter geeft het signaal CTS niet juist door. Hierdoor kan Koploper ook niet goed zijn werk doen.