Sinds ik 6.7 heb geinstaleerd worden mijn blokken langer bezet gehouden dan ik wil en eerst het gevaal was. Ieder vorig blok word pas vrijgegeven als de trein het 2e meldpunt heeft bereikt ( stopmelder)
Terwijl ik aangevinkt heb bij onderhouden blokken vorig blok vrijgeven op 1e melder.
Met 6.6 was het goed maar nu ik op 6.7 draai is het anders geworden. Hoe kan dit?
Dan heb jij nooit de patchen gedownload van versie 6.6. Dit is op een gegeven moment een wijziging geweest. Indien er wordt overgegaan van blokken waar de lengte wordt gecontroleerd naar een blok waar dit niet gebeurd dan wordt hier aangenomen (voor de zekerheid) dat het vorige blok pas op laatste melder vrijgegeven mag worden. Hierna gaat het weer 'normaal' zolang het geen blokken zijn waar de lengte wordt gecontroleerd.
Met de optie zoals Wim beschrijft schakel je het nieuwe gedrag uit.
Helaas gedane zaken draai ik niet meer terug, maar ik vind achteraf wel dat deze keuze een zeer ongelukkige keuze is geweest en liever had ik deze verandering NOOIT doorgevoerd. Vandaar dat je deze inmiddels ook weer kunt uitzetten.
Wim bedankt probleem opgelost Paul ik heb inderdaad lang niet alle patches gedownload van 6.6 Ach ja als de wijziging achteraf niet handig vond kan gebeuren, is toch niet erg als je de optie gemakelijk uit kan schakelen? Misschien zijn er ook wel gebruikers die de optie wel handig vinden.