Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 404 / Bezoekers Vandaag: 10631
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Problemen na noodstop
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

carel richters

Netherlands
348 berichten

Geplaatst - 26 nov 2009 :  17:39:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo mede KL gebruikers,

Ik merk herhaaldelijk, dat na een noodstop de automatische treinenloop niet meer naar behoren op gang komt. Sommige treinen gaan na het opheffen van de noodstop weer rijden, en anderen blijven staan. En ondanks het feit, dat een niet rijdende trein nooit de bezetmelder, waarop het voorgaande blok wordt vrijgegeven, heeft bereikt, wordt dat blok toch vrij gegeven met als gevolg, dat een rijdende trein op een stilstaande trein rijdt. Kan iemand mij zeggen, waaarom de ene trein wel gaat rijden en de andere niet en waarom een blok onterecht wordt vrij gegeven.

met vriendelijke groet,
Carel

Jos

Netherlands
52 Posts

Geplaatst - 26 nov 2009 :  18:43:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jos  Reageer met citaat
Hallo Carel,

In http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=2353 heb ik ook al dit probleem aangekaart. Wat je zegt van het vrijgeven van het voorgaande blok heb ik, bij nader inzien, ook wel last van.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen deze fout hebben.

Met vriendelijke groet,

Jos

Bewerkt door Jos op 26 nov 2009 18:44:54
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 nov 2009 :  19:44:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Als ik het zo lees dan denk ik zelf dat er toch meldingen komen vanuit de bezetmelders die niet fysiek bezet zijn, maar doordat er ergens sluiting is dan toch (al is het meer kort) een bezetmelding afgeven.

De melding zoals beschreven is best vaag. Wat staat er in het rijwindow van de loc die niet wil rijden? Is hiervan de snelheid 0? Zo ja dan logisch dat deze niet rijdt. Ik ga dan toch meer aan het bovenstaande denken.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Jos

Netherlands
52 Posts

Geplaatst - 26 nov 2009 :  19:53:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jos  Reageer met citaat
De snelheid in het rijwindow staat niet op 0, zoals ik al eerder schreef: "In het overzicht locomotieven staat dan bijvoorbeeld: snelheid 120, gaat van blok 1 naar 20.
Op het beeldscherm van MRDirect (versie 7.3) echter staat het aantal rijstappen op 0. Pas als ik in het overzicht locomotieven op STOP en dan weer op GO klik komt er leven in de brouwerij en gaat het verder goed.

Mvg, Jos
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 nov 2009 :  20:30:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Jos,

Ik ben geen MrDirect kenner en kan je dus weinig helpen.

Hoe staat bij instellingen algemeen in de optie op locomoteiven te initialiseren na een noodstop? Als deze uit staat zet deze eens aan. Wie weet....

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Jos

Netherlands
52 Posts

Geplaatst - 26 nov 2009 :  20:46:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jos  Reageer met citaat
Helaas Paul, die staat al aangevinkt.

Morgen ga ik wel weer verder zoeken.

Mvg, Jos
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 nov 2009 :  21:20:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Jos,

Als die optie aanstaat, dan zou ik zeggen dat het niet aan Koploper kan liggen. De locopdracht wordt dan toch weer opnieuw gezonden? Kan me misschien wel voorstellen dat functies even tijdelijk de mist in gaan, maar zeker niet het rijden van de loc.

Ik verwacht dat jij de oorzaak buiten Koploper moet zoeken.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina