Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 121 / Bezoekers Vandaag: 917
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 416
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Snelheid trein
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Cees Brocaar

Netherlands
269 berichten

Geplaatst - 02 aug 2006 :  16:00:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Geacht Forum,

Ik heb de snelheid geijkt van een bepaalde loc. t/m 120 km
Bij de Loc zelf staat max. 100km
Treintype staat max 85 km, en komt overeen met het treintype bij de loc.
Bloktype/treintype staat in blok 01 op max 85 km.
Wat is nu het vreemde, rijdend in blok 1 staat in het rijwindow van de loc. 63 km.
Wat zie ik over het hoofd om de loc. 85 km te laten rijden.

M.v.G.

Cees Brocaar, Lenz HO Tweerail.

Wim Romijn

Netherlands
1022 Posts

Geplaatst - 02 aug 2006 :  16:10:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Cees,

Het enige wat ik kan bedenken is als je kijkt bij de snelheidstabel van deze lok die 85 km. zou moeten rijden.

Is bijvoorbeeld:
Stap 8 63 km. en stap 9 86 km. (Stap 8 en 9 zijn fictief)
dan is 86 te snel en zal deze lok 63 gaan rijden.

In het lok overzicht kan je laten zien waar de bekereking vandaan komt.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz
Ga naar bovenaan de pagina

Cees Brocaar

Netherlands
269 Posts

Geplaatst - 02 aug 2006 :  16:27:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Dat vergat ik nog te melden. Stap 18 komt overeen met 63 km, stap 19 met 81, stap 20 met 85 km.
Dat is het helaas ook niet.

M.V.G.
Cees Brocaar, Lenz Ho Gelijkstroom.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
1022 Posts

Geplaatst - 02 aug 2006 :  16:40:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Cees,

De enige mogelijkheid die ik dan nog kan bedenken is de max. snelheid van blok 1 naar het volgende blok door bijvoorbeeld een wisselstraat of per abuis een wisselstraat gedefinieerd voor blok 1 naar het volgende.


Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz
Ga naar bovenaan de pagina

Cees Brocaar

Netherlands
269 Posts

Geplaatst - 02 aug 2006 :  16:55:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Van blok 1 gaat de loc via een wisselstraat naar 18. Ik zie dan ook wanneer de wisselstraat bereden word de snelheid reduceren van 63> 47 km (is de snelheidsbeperking van 50km die voor deze straat geld).
Maar wat heeft dat te maken met de sneldheid die in blok 1 gereden mag worden.

M.V.G.

Cees Brocaar Lenz Ho Gelijkstroom.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
1022 Posts

Geplaatst - 02 aug 2006 :  16:59:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Cees,

Ik heb er nog een gevonden.
Gegevens per trein & bloktype ook hier kan een max.snelheid worden opgegeven.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz
Ga naar bovenaan de pagina

Cees Brocaar

Netherlands
269 Posts

Geplaatst - 02 aug 2006 :  17:05:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Die ga ik nog even nazien.
Ik kom hier morgen op terug.

Dank zover,

Cees Brocaar

Lenz HO Gelijkstroom.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 02 aug 2006 :  17:14:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

De discussie over hoe Koploper de snelheid berekend is reeds vaak gevoerd. In het rijwindow even de muis stilhouden boven het veldje gewenste snelheid en je kan zien hoe Koploper aan de snelheid komt.
Ook kan je in het locomotief overzicht een kolom zichtbaar maken hoe Koploper de snelheid heeft bepaald.

Met vriendelijke treinengroeten,

Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper)
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina