Auteur |
Onderwerp |
|
henk en ada
3 berichten |
Geplaatst - 15 nov 2009 : 13:43:09
|
hallo ik ben bezig om een digitalebaan met roco te maken. mijn treinen sturen elkaar aan om te stoppen bv bij station en schaduwstation. nu wil ik dat de trein netjes afremmen als ze in een stroomloos baanvak komen. ik heb gelezen over de roco braking generator maar kan iemand mij vertellen of dit wat is of een andere suggestie misschien. en wat kan of is een baanvak bezetmelder. |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 15 nov 2009 : 15:17:15
|
Henk,
Stroomloos? Dat is niet meer uit het digitale tijdprek. Bij een digitale baan staat alles gewoon onder stroom en regelt de Pc al het treinverkeer.
Mvg, Paul. |
|
|
henk en ada
3 Posts |
Geplaatst - 15 nov 2009 : 17:17:59
|
ik gebruik geen pc voor mijn treinbaan dan vind ik het niet leuk meer als de pc alles regelt ik zoek ook alleen iets om de treinen af te remmen |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 15 nov 2009 : 17:20:18
|
Hallo Henk,
je zit op een forum, specifiek voor het computerprogramma Koploper, misschien beter om je vraag te stellen op een meer algemeen treinenforum als www.beneluxspoor.net
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1023 Posts |
Geplaatst - 15 nov 2009 : 21:37:53
|
Hallo Henk,
Ik verwacht weinig van deze vraag, stroomloos en digitaal werken niet zo goed samen. Als iets stroomloos is kan er ook geen digitaal signaal naar de trein en hoe moet die dan weten dat hij langzaam moet afremmen?
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 - IB - loconet |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 15 nov 2009 : 21:52:03
|
Heren,
Zoals Walter al zei: dit heeft niets met Koploper en ik hoop dat jullie het dan ook verder achterwege kunnen laten om te reageren. Een alternatief forum is reeds aangeboden.
Mvg, Paul. |
|
|
henk en ada
3 Posts |
Geplaatst - 16 nov 2009 : 21:25:18
|
dank je wel voor dit laatste zeer vriendelijke antwoord
ik ben blij dat er toch mensen zo als walter zijn die op een fatsoendelijke manier een antwoord geven en je vriendelijk vertellen waar je e.v.t. wel kan vinden ik dacht namelijk dat er hier wel iemand zou zijn die een antwoord zou hebben op mijn vraag maar SORRY als ik hier iemand mee lastig heb gevallen ik dacht dat er binnen de spoor wereld elkaar wel hielp maar vriendelijk bedankt m.v.g. henk |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 16 nov 2009 : 22:03:19
|
Henk,
Over vriendelijk gesproken: ik zal me hier maar niet verder over uitlaten. Je iets meer verdiepen in materie en je had ook zelf kunnen bedenken dat een forum over een modeltreinbesturingsprogramma niet de juiste plek is om je vraag te stellen.
Ik hoop dat de admin dit draadje op slot wil gooien voordat we ook op dit forum met modder naar elkaar gaan gooien. Ik ben dan echt weg.
Mvg, Paul. |
|
|
|
Onderwerp |
|