Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 747 / Bezoekers Vandaag: 12980
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Blok te lang bezet.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Patrir

Belgium
54 berichten

Geplaatst - 10 nov 2009 :  16:09:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo koplopers,

Waarom blijft dit blok zo lang bezet?

Loc 51O6 vertrekt in blok 2 en loc ESG in blok 6.
Loc 5106 komt aan in blok 7 en wacht hier tot loc ESG in blok 1 is aangekomen. Pas dan wordt blok 5 vrijgegeven en kan loc 5106 na te lang wachten verder. Gevolg: geen mooie treinloop.

Mvg,
Patrick
[

Download Attachment: Zilandonia.bck
92,52 KB

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 10 nov 2009 :  16:40:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hoi Patrick,

In je variabele treinroutes heb je een hoop beperkingen staan. Ik heb even testgereden en alle routes verwijderd. Dan loopt alles vlot door. Dus misschien moet je je routes eens kritisch bekijken.

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 10 nov 2009 :  17:59:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Patrick,

ik vermoed ook dat er een probleem zit in de bezetmelders,

Zo wordt terugmelder 2,06 gebruikt in blok 6 waar jij een probleem hebt, maar ook gebruikt van blok 20 naar blok 15, dit kan nooit juist zijn.

Ook bezetmelder 3.05 lijkt verkeerd geselecteerd in de volgorde van bezetmelders van blok 20 naar 10, terwijl dezelfde bezetmelder blok 15 bezet houdt,

Verder worden door je stopverboden, die afhankelijk zijn van je treintype, steeds een blok zonder stopverbod vooruit gereserveerd, let wel als je 2 stopverboden achter elkaar hebt, dan is zo ongeveer de route over je halve baan geblokkeerd door 1 trein, zeker ook doordat je de rails tussen de wissels in op de doorgaande trajecten overal als wisselstraat hebt geprogrammeerd. Het voordeel snap ik wel dat je dan alleen nog maar van station naar station rijdt, misschien is dit mooier op te lossen door vrije baan blokken te gebruiken met stopkans 0%, of een algeheel stopverbod voor hetzelfde blok. Het doorgaande blok kan nu zijn eigen snelheid krijgen.

Tevens hebben de blokken 10 en 12 deze zijn gedefinieerd als normaal spoor, deze zijn gedefinieerd als blok in vrije baan, wat de stopkans erg klein maakt.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded

Bewerkt door Wissels op 10 nov 2009 18:29:50
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 10 nov 2009 :  19:08:08  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door santhe



In je variabele treinroutes heb je een hoop beperkingen staan. Ik heb even testgereden en alle routes verwijderd. Dan loopt alles vlot door. Dus misschien moet je je routes eens kritisch bekijken.





Een truukje dat ik gebruik is de variabele routes, een negatieve naam te geven. Dus "niet in goederensporen" ipv "alleen in reizigersporen".

Wanneer je meerdere variabele routes aankruist is het dan snel duidelijk dat je "minder" toelaat ipv "meer".

Want variabele routes zijn steeds beperkingen van het automatisch rijden, met meer routes aan te vinken mag de lok dan ook minder en minder....
tot hij stilstaat.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 10 nov 2009 19:10:19
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 10 nov 2009 :  20:24:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Patrick,

ook in blok 20 zit nog een vreemde melder komend vanuit blok, wordt een andere range melders gebruikt dan vanuit de andere 3 blokken richting blok 20,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

Patrir

Belgium
54 Posts

Geplaatst - 11 nov 2009 :  14:57:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

De fouten hersteld, variable routes en bloktypes aangepast en alles loopt een stuk vlotter.
Allen bedankt voor voor de info.

Mvg,
Patrick
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina