Auteur |
Onderwerp |
|
B-Modelbouw
Belgium
50 berichten |
Geplaatst - 29 jul 2006 : 18:19:48
|
Beste Paul,
Ja,... Hier ben ik weer met mijn soms bizare ideeën Bij het Baanontwerp kun je nu je achtergrond kleur wijzigen, maar zou het niet mogelijk zijn om een afbeelding met gelijke afmetingen als achtergrond in te stellen. Dit bijvoorbeeld in een BMP- formaat.
Niet om dan een foto als achtergrond van je baanoverzicht te hebben maar om bijvoorbeeld verschillende plateau's van treinlagen in verschillende kleuren weer te geven in een beeld. Eventueel randdetails als lokloods - Station - etc eveneens weer te geven zonder gebruik te maken van de optie 'Perron' waar je helaas toch vast hangt aan de rasterinstelling op je baanontwerp.
Sorry dat ik het je moeilijk maak, maar 't oog wil ook iets hé
Met Vriendelijke Modelbouwgroeten,
Bert |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 29 jul 2006 : 23:12:28
|
Bert,
Het tekenen in Koploper in het baanoverzicht is de zwakke schakel in Koploper. Ik wil daar bewust zo min mogelijk hebben. Zeker geen plaatjes op de achtergrond, dat maakt het voor mij alleen maar lastig en het tekenen zou dan wel eens te veel tijd in beslag kunnen gaan nemen.
Met vriendelijke treinengroeten,
Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper) |
|
|
B-Modelbouw
Belgium
50 Posts |
Geplaatst - 30 jul 2006 : 12:29:11
|
Beste Paul,
Even een verduidelijking ... 't gaat hier niet over een tekenpakket binnen het baanontwerp (dit zou inderdaad te ver gaan), maar gewoon het laden van een eenvoudig achtergrondbeeld ... Ik zal je enkele voorbeeldjes doormailen ter verduidelijking.
Met Vriendelijke Modelbouwgroeten,
Bert |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 30 jul 2006 : 12:58:59
|
Bert,
Hoeft niet hoor; ik begrijp precies wat je bedoeld. Mijn antwoord verandert hier niet echt door.
Met vriendelijke treinengroeten,
Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper) |
|
|
|
Onderwerp |
|