Auteur |
Onderwerp |
|
lou
Netherlands
36 berichten |
Geplaatst - 17 okt 2009 : 07:39:59
|
Beste medespoorders,
Ik ben bezig mijn 2e schaduwstation voor te bereiden, zodat ik in de (verre)toekomst met dynamische blokken kan gaan rijden. Ik heb een vraag. Welke lichtsluizen kan ik het beste hiervoor gebruiken.Ik heb zo'n betje alles doorgelezen op het forum wat met lichtsluizen te maken heeft, maar nergens wordt geschreven welke type cq uitvoering het meest geschikt is.Ik zou een afstand van maximaal 55 tot 60 cm moeten overbruggen.Liefst zou ik een gebouwd model willen kopen, omdat en bouwpakket om zelf een lichtsluis te bouwen waarschijnlijk te hoog is gegrepen voor mij. Kan iemand mij een advies geven?? Bij vorbaat dank.
Lou Cremers
MARKLIN C-RAIL, CS1 RELOADED (ESU) LAPTOP VISTA PROFESSIONAL |
|
lou
Netherlands
36 Posts |
Geplaatst - 17 okt 2009 : 09:29:36
|
Hallo, nog een aanvullende vraag. Is het mogelijk om twee dynamische blokken achter elkaar te leggen?? In de (verre) toekomst, als ik KL enigszins doorgrond heb wil ik middels lichtsluizen een van mijn schaduwstation met dynamische blokken indelen. Ik wil nu reeds graag alle technische voorbereidingen treffen. Mijn schaduw station heeft 5 sporen van gemiddeld 7 meter. mij treinlengtes variëren van 0.80 meter tot 2.50 meter.Het zou mooi zijn als het mogelijk zou zijn om 3 of 4 treinen achter elkaar te kunnen parkeren.Uit de handleiding lees ik niet dat dit met 1 dynamisch blok mogelijk is. Er wordt gesproken over twee treinen. Als het mogelijk is om meer treinen in 1 dynamisch blok te plaatsen is mijn vraag overbodig, indien dit niet kan wil ik graag 2 dynamisch blokken achter elkaar plaatsen. Technisch zou ik dit alsvolgt willen doen. Achter de binnenkomst wisselstraat een lichtsluis; op 3.50 twee lichtsluizen, 1 stopmelder voor bv blok 1 en 2 en 1 binnenkomst melder voor bv blok 3 en 4. en een laatste lichtsluis als stopmelder voor blok 4. Ik hoop dat iemand een advies voor mij heeft.
Als vast bedankt voor de moeite,
met vriendelijke groet,
Lou Cremers
MARKLIN C-RAIL, CS1 RELOADED (ESU) LAPTOP VISTA PROFESSIONAL |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 17 okt 2009 : 15:08:50
|
Lou,
Nogmaals het dringende advies: krijg eerst de basis en snap hoe Koploper werkt. Anders gaat het echt dezelfde kant op als met Win-Digipet.
Dynamsiche blokken = hogere Koploperkunde...
Mvg, Paul. |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1023 Posts |
Geplaatst - 17 okt 2009 : 16:16:34
|
Lou,
Je kan ook werken met stroomdetectie ipv een lichtsluis. Dat heeft als voordeel dat het geen rechte lijn hoeft te zijn, het nadeel is dat alle assen stroom moeten afnemen.
En je moet bedenken als er 4 treinen achter elkaar staan dat het lang duurt voordat de vierde aan de beurt is om te gaan rijden.
Beter is het om je schaduw station zo te maken dat er maar 2 treinen achter elkaar moeten staan en de zeer lange sporen te splitsen dmv wissels.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 gelijkstroom |
|
|
lou
Netherlands
36 Posts |
Geplaatst - 17 okt 2009 : 16:57:18
|
Paul, Wim, bedankt voor de reacties. Wim ik werk met massadetectie, alle sporen worden volledig gedetecteerd. Bedankt voor je advies ik zal het langste stuk opsplitsen met eventuele uitwijk-mogelijkheden.
Ik hoop dat iemand nog wat ideeën heeft over de te gebruiken lichtsluis.
Met vriendelijke groet,
Lou Cremers
MARKLIN C-RAIL, CS1 RELOADED (ESU) LAPTOP VISTA PROFESSIONAL |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|