Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 496 / Bezoekers Vandaag: 12259
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Doorrijden in cm.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

prehorst

Netherlands
603 berichten

Geplaatst - 15 okt 2009 :  12:19:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede spoorders

Ik wil op het gedeelte waar stortgoedwagons worden geladen en gelost automatisch rangeren, ik heb hiervoor een vaste treinroute gemaakt die de wagons ophaalt vult en weer op een ander spoor neerzet.

Ik gebruik doorrijden in cm. om er voor te zorgen dat de koppeling van de wagons precies boven de ontkoppelrail staat.

Alleen hier gaat het niet helemaal goed omdat de opgegeven cm. wel eens afkunnen wijken en de koppeling niet boven de ontkoppelrail staan.

Nu is mijn vraag kan ik het zo instellen dat de opgegeven door te rijden cm. ook altijd kloppen of moet ik dat anders oplossen en zoja hoe?

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 15 okt 2009 :  17:21:55  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door prehorst


Nu is mijn vraag kan ik het zo instellen dat de opgegeven door te rijden cm. ook altijd kloppen of moet ik dat anders oplossen en zoja hoe?




Wat zoek je als nauwkeurigheid cm of mm ?

Want koploper rekent NA een bezetting of vrijgave en gaat dan een bepaalde tijd doorrijden.

Daarom lokomotief zeer goed ijken op die lage snelheid en zorgen dat de detectie zeer korrekt is, geen onzekere detectie op bv. voorlopers van een stoomlok.



Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 15 okt 2009 :  19:18:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Theo

De nauwkeurigheid die ik zoek is mm. Onzekere detectie zal denk ik niet voorkomen er wordt namelijk met een kleine rangeerlocomotief gereden n.m. een Kof zonder antislipbanden dus volledige stroomafname op alle wielen en 1 sleper voor de midden rail.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 15 okt 2009 :  19:29:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet,

Nauwkeurigheid in mm zal je nooit krijgen. Helaas...

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 16 okt 2009 :  09:37:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul

Bedankt voor de reactie, dan ga ik het oplossen met magneten onder de wagons en read-contacten die de ontkoppelrail sturen.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 18 okt 2009 :  19:27:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul

Toch nog een vraag. Op 1 cm. nauwkeurig kan dat wel, er zit nu soms wel 4 a 5 cm verschil in de een en de andere keer?

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 18 okt 2009 :  19:49:36  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door prehorst

Paul

Toch nog een vraag. Op 1 cm. nauwkeurig kan dat wel, er zit nu soms wel 4 a 5 cm verschil in de een en de andere keer?





Ik rij met N en minimum snelheden rond de 17kmh. Het stoppen, met bv. doorrijden 11cm gebeurt 9/10 keer binnen de cm juist voor het stopblok in mijn kopstation. Soms staan de vier treinen netjes op één lijn.
Afhankelijk van detectie en exactheid ijken. Loks vooraan detecteren steeds iets beter dan stuurrijtuigen.

Theo

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 18 okt 2009 :  23:00:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet,

Ik zou het niet weten. Ik gebruik het zelf niet.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 19 okt 2009 :  10:00:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul

Bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
1008 Posts

Geplaatst - 19 okt 2009 :  12:07:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet,

Zorgen dat de trein op minimum snelheid op de stopmelder terecht komt en een lage snelheid.
Bij mij stoppen de treinen op het kopspoor op 1 cm. van het stootblok.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina