Auteur |
Onderwerp |
|
prehorst
Netherlands
603 berichten |
Geplaatst - 15 okt 2009 : 12:19:37
|
Mede spoorders
Ik wil op het gedeelte waar stortgoedwagons worden geladen en gelost automatisch rangeren, ik heb hiervoor een vaste treinroute gemaakt die de wagons ophaalt vult en weer op een ander spoor neerzet.
Ik gebruik doorrijden in cm. om er voor te zorgen dat de koppeling van de wagons precies boven de ontkoppelrail staat.
Alleen hier gaat het niet helemaal goed omdat de opgegeven cm. wel eens afkunnen wijken en de koppeling niet boven de ontkoppelrail staan.
Nu is mijn vraag kan ik het zo instellen dat de opgegeven door te rijden cm. ook altijd kloppen of moet ik dat anders oplossen en zoja hoe?
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix ) |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 15 okt 2009 : 17:21:55
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door prehorst
Nu is mijn vraag kan ik het zo instellen dat de opgegeven door te rijden cm. ook altijd kloppen of moet ik dat anders oplossen en zoja hoe?
Wat zoek je als nauwkeurigheid cm of mm ?
Want koploper rekent NA een bezetting of vrijgave en gaat dan een bepaalde tijd doorrijden.
Daarom lokomotief zeer goed ijken op die lage snelheid en zorgen dat de detectie zeer korrekt is, geen onzekere detectie op bv. voorlopers van een stoomlok.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 15 okt 2009 : 19:18:37
|
Theo
De nauwkeurigheid die ik zoek is mm. Onzekere detectie zal denk ik niet voorkomen er wordt namelijk met een kleine rangeerlocomotief gereden n.m. een Kof zonder antislipbanden dus volledige stroomafname op alle wielen en 1 sleper voor de midden rail.
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix ) |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 15 okt 2009 : 19:29:32
|
Piet,
Nauwkeurigheid in mm zal je nooit krijgen. Helaas...
Mvg, Paul. |
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 16 okt 2009 : 09:37:46
|
Paul
Bedankt voor de reactie, dan ga ik het oplossen met magneten onder de wagons en read-contacten die de ontkoppelrail sturen.
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix ) |
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 18 okt 2009 : 19:27:37
|
Paul
Toch nog een vraag. Op 1 cm. nauwkeurig kan dat wel, er zit nu soms wel 4 a 5 cm verschil in de een en de andere keer?
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix ) |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 18 okt 2009 : 19:49:36
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door prehorst
Paul
Toch nog een vraag. Op 1 cm. nauwkeurig kan dat wel, er zit nu soms wel 4 a 5 cm verschil in de een en de andere keer?
Ik rij met N en minimum snelheden rond de 17kmh. Het stoppen, met bv. doorrijden 11cm gebeurt 9/10 keer binnen de cm juist voor het stopblok in mijn kopstation. Soms staan de vier treinen netjes op één lijn. Afhankelijk van detectie en exactheid ijken. Loks vooraan detecteren steeds iets beter dan stuurrijtuigen.
Theo
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 18 okt 2009 : 23:00:54
|
Piet,
Ik zou het niet weten. Ik gebruik het zelf niet.
Mvg, Paul. |
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 19 okt 2009 : 10:00:41
|
Paul
Bedankt voor de reactie.
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix ) |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 19 okt 2009 : 12:07:59
|
Piet,
Zorgen dat de trein op minimum snelheid op de stopmelder terecht komt en een lage snelheid. Bij mij stoppen de treinen op het kopspoor op 1 cm. van het stootblok.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 gelijkstroom |
|
|
|
Onderwerp |
|