Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 64 / Bezoekers Vandaag: 147
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 77
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Afrem probleempje
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Modelspoorkelder

Netherlands
66 berichten

Geplaatst - 25 sep 2009 :  13:56:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mede-koplopers,

Ik ben sinds kort lekker aan het testen met Koploper. Vind het een geweldig programma en leer er iedere keer wat nieuws bij.

Mijn baan is nog in opbouw, maar mijn 1ste schaduwstation is nu klaar om te testen. En dat gaat op zich goed. Wat kleine schoonheidsfoutjes aangepast, maar over het algemeen werkt het prime.
Over het algemeen... Want er gebeurt toch wel iets dat ik niet kan verklaren.
Mijn schaduwstation bestaat uit 7 sporen (dynamisch). Als je het station uitrijdt, volgen er 2 blokken, en daarna een kopspoortje om te keren. Na het keren komt de trein via 3 andere blokken weer aan het begin van het schaduw station.
Het gaat soms fout bij het naderen van dat kopspoortje, als dat bezet is. Meestal remmen de treinen netjes af in het blok vóór het kopspoor als het kopspoor nog bezet is, maar soms gebeurt het ook dat een trein met volle vaart door blijft rijden, totdat de stopsectie van dat blok bereikt wordt. Dan MOET de trein ineens stoppen, maar het gevolg is dan wel dat de trein doorschiet en op een wissel tot stilstand komt. Koploper lijkt er wel van te leren, want de volgende keer gaat het met dezelfde trein weer goed. En dan na verloop van tijd, gebeurt het doorschieten weer eens. Iemand een idee waar ik eens naar moet kijken?

Märklin C en K rails, Central Station. Baan is net in aanbouw. Testen met Koploper (versie 6.6 build 619).

Bewerkt door Modelspoorkelder op 25 sep 2009 14:04:49

icer

46 Posts

Geplaatst - 25 sep 2009 :  15:34:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi wie je ook mag wezen.

Plaats even een backup dan kan men in jouw koploper nakijken.

Groet,

Patrick.
Ga naar bovenaan de pagina

Modelspoorkelder

Netherlands
66 Posts

Geplaatst - 25 sep 2009 :  15:53:39  Toon profiel  Reageer met citaat
O ja, naam vergeten...

Bij deze mijn backup file.

Daan

Download Attachment: Keldertestbaan_level2.bck
61,44 KB

Märklin C en K rails, Central Station. Baan is net in aanbouw. Testen met Koploper (versie 6.6 build 619).
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 25 sep 2009 :  22:55:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Daan,

Ondanks dat ik allereerst wat twijfels had, rond bezetmelding 1.16 lijkt jouw database toch goed in elkaar te zitten. En heb het probleem niet direkt kunnen vinden.

Het zou misschien wel te maken kunnen hebben die default in blok 204 op veilig staat, bij groen sein zal dus de volgende trein in volle vaart door dit blok denderen,

met vriendelijke groet,

Walter




Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina