Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 61 / Bezoekers Vandaag: 3496
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 631
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Lux railreinigingswagen 9025
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Ronnie

Netherlands
10 berichten

Geplaatst - 05 sep 2009 :  11:28:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo medegebruikers,

Na lange tijd zoveel mogelijk zelf ontdekt te hebben, heb ik nu toch echt jullie hulp nodig.
Ik heb een Lux railreinigingswagen 9025 gekocht. Deze is standaard af fabriek voozien van een decoder. De aansturing werkt door de lichtfunctie aan te zetten en dan met de draaiknop op de intellibox schakel je de wagen aan uit. Vooruit is aan achteruit is uit.
Nu mijn vraag hoe regel ik dit in koploper. De stuurstand is aangemaakt, gekoppeld aan de locomotief maar welke instelling ik ook gebruik ik kan hem wel aanschakelen, maar als de loc stopt gaat de wagen niet meer uit. Dit wil dan alleen door zelf even de draaiknop van vooruit in achteruit te zetten.
Wie heeft dezelfe wagen en heeft dit voor mekaar gekregen?

Met vriendelijke groet, Ronnie

Ronnie

Netherlands
10 Posts

Geplaatst - 06 sep 2009 :  18:34:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ben,

Ik had deze link al gezien. Ik had alleen gehoopt dat iemand het inmiddels op een slimme manier had opgelost. Ik zal het groterdamproject eens mailen hoe hun het opgelost hebben.
Wordt vervolgd!

Gr, Ronnie
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 06 sep 2009 :  20:30:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Ronnie,

Wat valt er in te stellen? Voorzover ik weet zou het met de volgende instellingen werken:



Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Ronnie

Netherlands
10 Posts

Geplaatst - 07 sep 2009 :  18:39:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Ja dat dacht ik ook. Ik had het ook allemaal zo aangemaakt zoals jij weergeeft.
Het probleem/uitdaging zit hem in het feit denk ik dat er geen functiedecoder door lux wordt ingebouwd maar een locdecoder. De slijpaansturing is op beide lichtuitgangen aangesloten. Het handmatig activeren is de knop function indrukken en vervolgens de draaiknop op vooruit (rechtsom)zetten. Om hem te stoppen moet de draaiknop (linksom) in de achteruit zetten. Oftewel vertaling naar een loc je zet hem vanuit de achteruit in de vooruit dan doet hij het en vervolgens weer in de achteruit om hem uit te schakelen.

Ik zat zelf nog te denken om ipv een stuurstand aan te maken een loc aan te maken. Deze vervolgens in tractie te koppelen aan de echte locomotief. Maar is dan mogelijk in koploper om aan te geven dat als de echte locomotief stop dat de loc (van de slijpwagen) in de achteruit gezet moet worden? En natuurlijk weer in de vooruit als de loc gaat rijden?

Mvg, Ronnie
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina