Nu wil ik dit pendelbaantje uitbreiden naar 3 blokken om wat meer mogelijkheden te creëren met testen maar dit wil niet lukken! Zowel met variabele alsook met vaste route loopt het vast op : Treinrouteblok 2 (of andersom 4) niet toegestaan! Wie zou zo vriendelijk willen zijn om dit te willen bekijken? Vast bedankt voor de moeite, vriendelijke groeten, AlbertJan.
Hoe wil jij rijden? Van 2 via 3 naar 4? Of 1 trein die pendelt tussen 2 en 3 en een andere trein die pendelt tussen 3 en 4.
Wat valt mij op? - kijk bij de eigenschappen van blok 2: hier staat dat als de trein komt uit blok 3 (het onderste tabblad) en weer gaat naar blok 3 (is links aangevinkt) dan hoeft er niet gekeerd te worden. Dit lijkt mij sterk: er moet juist worden gekeerd! Hetzelfde geldt bij blok 4. - kijk bij de eigenschappen van blok 3: hier staat als de trein komt uit blok 2 (onderste tab) er gereden mag worden naar 2 en 4. Voor beide blokken zou gekeerd moeten worden. Echter dit is volgens mij alleen waar voor blok 2 en niet voor blok 4. Komend uit blok 4 (andere onderste tabblad) geldt precies het omgekeerde.
Hallo Paul. De bedoeling van deze pendelbaan is inderdaad pendelen van 2 (via blok 3) naar blok 4 en vice versa. Nadat ik jouw oplossing bekeken en toegepast had werkte de pendelbaan perfect! Dit was duidelijk een lees- en interpretatiefout van een beginner (ik dus) Geweldig trouwens dat de maker van Koploper ook iedere keer weer tijd voor beginnende Koplopergebruikers vrijmaakt! Nog heel erg bedankt, vriendelijke groeten, AlbertJan.