Auteur |
Onderwerp |
|
adri
Netherlands
17 berichten |
Geplaatst - 18 jun 2009 : 13:55:03
|
hallo allemaal.
kunnen jullie me vertellen hoe ik de het besten seinen kan laten werken via koploper? paar steek woorden klein dwergseinen met rood\oranje\groen. nederlands model. ik heb ook een viesmann 5210 al maar ik snap er niks van. ik heb me wissel al helemaal werken en de treinen rijden ook alleen de seinen nog aan de praat krijgen. wie kan me helpen? |
|
pa1_hub
Netherlands
506 Posts |
Geplaatst - 18 jun 2009 : 14:40:58
|
Hallo Adri,
Er is een document over het seinstelsel heb je dat al gedownload en bekeken. http://www.pahasoft.nl/ onder download, helpfiles Beschrijving: 'hoe werkt een seinstelsel' (seinen.zip) (1.07 Mb)
Daarin staat waar te plaatsen, aansturen door koploper, het invullen van (decoder)adressen enz.
Met vriendelijke groet, Hub
|
|
|
adri
Netherlands
17 Posts |
Geplaatst - 18 jun 2009 : 15:53:06
|
hallo hub. dat heb ik gelezen maar ik zoek meer een beschrijving en welke decoders die ik kan gebruiken er voor.
groeten adri |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 18 jun 2009 : 16:52:07
|
Kijk eens bij http://www.ldt-infocenter.com/ (Littfinski). OM32 van Leon van Perlo is ook een mogelijkhed.
Gr. Eric |
Bewerkt door remunj op 18 jun 2009 16:54:22 |
|
|
treinkapitein
Netherlands
6 Posts |
Geplaatst - 19 jun 2009 : 15:10:24
|
Hallo, Adri,
Als machinist bij de NS, moet ik even kwijt dat wij geen oranje seinbeelden kennen echter alleen geel.
met vriendelijke groet Harald. |
|
|
Syntus
Netherlands
99 Posts |
Geplaatst - 27 jun 2009 : 23:58:07
|
Hallo Hub,
Ook ik heb dat over de seinen gelezen. Er staat dat je van blok 16 > 1 het inrijsein van blok 16 moet koppelen met het uitrijsein van blok 1. Is A het inrijsein van blok 16 en welke is het uitrijsein van blok 1, is dat I of II.
Groeten adrie
Download Attachment: sein.bmp 36,42 KB |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 28 jun 2009 : 07:02:13
|
Adri,
II (dit is het volgende sein welke de machinist te zien krijgt en waar hij dus op moet letten). Van sein I ziet de machinist alleen maar de achterkant.
Mvg, Paul. |
|
|
adri
Netherlands
17 Posts |
Geplaatst - 18 okt 2009 : 20:13:42
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Adri,
II (dit is het volgende sein welke de machinist te zien krijgt en waar hij dus op moet letten). Van sein I ziet de machinist alleen maar de achterkant.
Mvg, Paul.
|
|
|
adri
Netherlands
17 Posts |
Geplaatst - 18 okt 2009 : 20:19:22
|
hallo beste mannen. ik heb nu de Littfinski DatenTechnik gekocht en aan gesloten. maar hoe kan ik het nu in stellen in koploper. ik heb sienen met 3 lampjes en ze staan voor een wissel. is er iemand die een voorbeeld heb om de goede lichten aan te sturen. ik wacht het af. groeten en een fijne dag verder.
quote: Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Adri,
Mvg, Paul.
|
|
|
|
Onderwerp |
|