Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 194 / Bezoekers Vandaag: 5812
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 444
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Geen communicatie tussen Ecos en Acer laptop
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

kuipspoor

Netherlands
59 berichten

Geplaatst - 11 jun 2009 :  18:57:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo forumleden,

Heb sinds een paar dagen problemen in Koploper met de communicatie tussen de Ecos en de Acer laptop.
Er is een cad 5 kabel rood met RJ-45 bus aangesloten die in eerste instantie gewerkt heeft.
Maar sinds gisteren is de verbinding onbetrouwbaar in die zin, dat wanneer ik wat aan de kabel zit te rommelen de groene led onregelmatig flikkert, zou mogelijk goed kunnen zijn door weinig data verkeer, de rode led brand constant.

Heb vanmiddag een andere kabel gehaald met zelfde RJ-45 bus, maar met 6 aansluitingen, deze werkte wel in een netwerk, en zou vlgs de leverancier ook op de Ecos geplaatst kunnen worden.

In 1e instantie ook weer problemen met de communicatie, maar een paar keer later is het wel goed gegaan. De twijfel slaat dus toe!!.

Vraag:

* Zijn er forumleden die hier iets over kunnen zeggen, of moet ik aannemen dat de aansluiting in de Ecos niet in orde is?

* Kan een 6 polige kabel met bus worden gebruikt? In de Ecos handleiding wordt duidelijk gesproken over een 8 polige aansluiting.

Mogelijke reactie afwachten tekent:

J.Kuipers

santerdam

Netherlands
54 Posts

Geplaatst - 11 jun 2009 :  20:08:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Een Ecos kan (1) rechtstreeks worden aangesloten op een laptop en (2) kunnen de Ecos en de laptop beiden aangesloten worden op een router. Je schrijft dat de nieuwe cat.5 kabel geschikt is voor een netwerk. Dat is dus situatie (2). Indien je rechtstreeks hebt aangesloten, situatie (1) dus, dan heb je een zogenaamde kruiskabel nodig - en die zijn juist niet geschikt voor een netwerk.

Ik heb het vermoeden dat je vanmiddag een verkeerde kabel hebt gekocht.

Sander
Ga naar bovenaan de pagina

kuipspoor

Netherlands
59 Posts

Geplaatst - 12 jun 2009 :  10:35:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Sander,

Dank voor de reactie, even het volgende;

Is een kruiskabel altijd een 8 aderige kabel, of kan een 6 aderige ook een kruiskabel zijn?

Er is dus wel data uitwisseling geweest op de 6 aderige kabel, of moet ik maar gewoon een 8 aderige ophalen, ik heb de 6 aderige gewoon voor testen meegekregen.

Ik zou hetmisschien ook nog op het duiyse forum van Ecos kunnen proberen.

Vriendelijke groet:

Johan


Ga naar bovenaan de pagina

GRUspoor

Netherlands
47 Posts

Geplaatst - 12 jun 2009 :  13:02:56  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door kuipspoor
Is een kruiskabel altijd een 8 aderige kabel, of kan een 6 aderige ook een kruiskabel zijn?


Een netwerkkabel is altijd 8 polig, hoewel alleen de aders 1,2,3 en 6 gebruikt worden (oranje paar en groene paar).
Als het een kruiskabel is dan zitten het oranje en het groene paar dus gekruist. Een 6 aderige kabel kan dus alleen maar werken als die niet in het midden zit maar aan de rand. (aan 1 zijde 2 pennen vrij)

Groetjes Gert

H0dc/Fl+ // Dinamo met Koploper: goed voor het oude werk in een nieuw jasje.
Ga naar bovenaan de pagina

santerdam

Netherlands
54 Posts

Geplaatst - 12 jun 2009 :  13:19:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Johan,

Alle netwerkkabels bij mij in huis zijn 8 aderig. Ook de kruiskabel, die ik heb, is 8 aderig.

Je schrijft zelf "In de Ecos handleiding wordt duidelijk gesproken over een 8 polige aansluiting.", dus ik begrijp je twijfel niet zo goed.

Sander
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina