Ik loop tegen het volgende aan, gisteren heb ik de databases gedownload om te oefenen met seinstelsels, ik heb een back up van mijn database gemaakt welke ik gebruik voor mijn proefbaan. Nu wil ik deze weer terugzetten maar dan krijg de melding Invalid filename... Ook kan ik geen nieuwe database aanmaken met de dezelde naam. Kennelijk heb ik iets gewijzigd..... maar wat?
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe je je backup hebt gemaakt en hoe je hem terugzet. Ik neem aan dat je dat via de Koploper procedure hebt gedaan via [Algemeen]=>[Backup / Restore] en dan vervolgens de aanwijzingen volgen. Je moet dan wel even goed opletter waar de Backup wordt neergezet. Bij Vista bij voorkeur niet op de C:-schijf, behalve in C:/Documents and Settings. In de gekozen map moet dan een file met de extensie bck voorkomen. Die moet weer in te laden zijn. Wat gebeurt er als je hem onder een andere naam probeert in te laden. Succes ermee.
Bedankt voor je reactie, ik volg inderdaad de gebruikelijke procedure maar zonder resultaat. Ik heb koploper verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en nu is de database weer toegankelijk. Alleen de plaatjes in window locomotieven zijn weg We rijden weer!
Waarschijnlijk is op de een of andere manier je programma-file corrupt geraakt. Mooi dat het weer werkt. Je moet bij [Algemeen]=>[Instellingen per database]=>[Parallel63/Om32/Plaatjes/Auto] instellen waar de plaatjes van de locs staan. Mogelijk pakt Koploper de plaatjes dan zelf weer op. Anders moet je even opnieuw toewijzen.